تخت روانچی:

ایران از تعامل سازنده برای استقرار صلح و ثبات حمایت کرده است

معاون وزیر خارجه گفت:: ایران همواره از تشریک مساعی و تعامل سازنده با کلیه کشورهای منطقه برای حل سیاسی بحران ها و استقرار صلح حمایت کرده است.


ایران از تعامل سازنده برای استقرار صلح و ثبات حمایت کرده است
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، "مجید تخت روانچی" معاون اروپا و امریکای وزارت امور خارجه کشورمان که به منظور برگزاری دور ششم گفت وگو های دو جانبه در اسلو بسر می برد با خانم آنیکن هوتفیلدت رئیس و همچنین اعضای کمیسیون سیاست خار جی و دفاع پارلمان نروژملاقات کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: عصر جدیدی برای روابط دو کشور مخصوصا از نظر اقتصادی ایجاد شده است و فرصتها و مزیت های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری طرفهای خارجی از جمله نروژ در ایران وجود دارد.

تخت روانچی تصریح کرد: چشم انداز روابط و همکاری های دو کشور در بخش های زیست محیطی ،شیلات ، دریایی، کشتیرانی و کشتی سازی، بانکی و ایمنی هسته ای ،انرژی های تجدید پذیر و نفت و گاز روشن و مثبت می باشد.

وی ضمن استقبال از تمایل نروژ برای برقراری رایزنی ها و همکاری ها در خصوص مسایل مختلف از جمله مسایل بشر دوستانه ،آوارگان ،تروریسم و افراطی گری اظهار داشت: کشورهای منطقه از مخاطرات و تهدید ها و فرصت های مشترکی برخوردارند.

تخت روانچی اضافه کرد:ایران همواره از تشریک مساعی و تعامل سازنده با کلیه کشورهای منطقه برای حل سیاسی بحرانها و اسقرار صلح و ثبات استقبال و حمایت کرده است. تخت روانچی اضافه کرد:ایران همواره از تشریک مساعی و تعامل سازنده با کلیه کشورهای منطقه برای حل سیاسی بحران ها و اسقرار صلح و ثبات استقبال و حمایت کرده است.

تخت روانچی اضافه کرد:ایران همواره از تشریک مساعی و تعامل سازنده با کلیه کشورهای منطقه برای حل سیاسی بحران ها و اسقرار صلح و ثبات استقبال و حمایت کرده است.

خانم آنیکن هوتفیلدت رئیس و همچنین اعضای کمیسیون سیاست خارجی و دفاع پارلمان نروژ نیز در این دیدار تصریح کرد: پارلمان نروژ از توسعه همکاری های سیاسی و اقتصادی و پارلمانی ایران حمایت می کند.

وی ادامه داد: نقش ایران در حل و فصل بحران های منطقه ای و استقرار صلح مهم و تعیین کننده است؛پارلمان نروژ آمادگی برای گسترش رایزنی ها وتعاملات پارلمانی با ایران دارد.

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه به منظور رایزنی با مقامات سیاسی و اقتصادی نروژیکشنبه شب به همراه هیاتی عازم اسلو پایتخت این کشور می شود. 

نشست یک روزه فرصتهای همکاری ایران و نروژ در شرایط بعد از تحریم با حضور حدود 150 نفر از نمایندگان شرکتهای دو کشور در اسلو برگزار شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار