سرمایه‌های آینده کشور در خیابان‌ها!

بالارفتن میزان کودکان کار موجب هدر رفتن بخشی از سرمایه‌های کشور در آینده می‌شود.

امان الله قرایی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: کودکان کار به علت شرایط خاص زندگی خود به شدت مورد انواع آزار و سوءاستفاده قرار می‌گیرند و به سلامت جسمی و روانی آنان آسیب‌های جدی وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: کودکانی که در سنین پایین به جای درس خواندن و تحصیل در مدارس به کارهای سنگین که در حدی بالاتر از توان آنها است، پرداخته و از رفاه اجتماعی برخوردار نباشند، در آینده در زندگی‌شان با مشکل روبرو می‌شوند. این کودکان عمدتا براثر فقر اقتصادی خانواده و یا تک پرستی شدن خانوار و یتیم شدن مجبور به این جستجوی کار در خیابان شده و به کارهایی مانند دست فروشی و غیره در سطح خیابان می‌پردازند.

این جامعه شناس تاکید کرد: عوامل اجتماعی، فقر اقتصادی، اعتیاد والدین، بدسرپرستی والدین همه و همه از دلایلی است که از سوی متولیان امر به عنوان مهم‌ترین عوامل شکل‌گیری پدیده کودکان خیابانی نام برده می‌شود.

وی در پایان گفت: گروهی از کودکان دارای خانه و خانواده هستند و شب بعد از پایان کار سخت به خانه برمی‌گردند و گروهی دیگر به علت نداشتن خانواده مجبور هستند شب‌ها در خیابان و یا پارک به سر ببرند و گاهی در سرمای شدید زمستان به استقبال مرگ بروند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار