گاردین در هشدار به جمهوری خواهان: از معرفی قاضی جدید دادگاه عالی جلوگیری نکنید

تاریخ نشان داده است ایجاد تاخیر در معرفی قاضی دادگاه عالی آمریکا می تواند به ضرر جمهوری خواهان تمام شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "گاردین"؛ سناتور تد کروز، مارکو روبیو و تمام جمهوری خواهانی که می خواهند مانع معرفی قاضی دادگاه عالی شوند باید به مرور تاریخ بپردازند و از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری کنند.

تنها یک هفته پس از مرگ یکی از قاضیان دادگاه عالی آمریکا، اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا اعلام کرده اند از هرگونه معرفی قاضی جدید جلوگیری خواهند کرد؛ اما چنین تلاش هایی می تواند به ضرر جمهوری خواهان تمام شود، در طول تاریخ به تاخیر انداختن معرفی قاضی جدید در بسیاری از موارد به ضرر اعمال کنندگان این تاخیر تمام شده است.

پیشتر در سال های 1844 و 1864 واقعه ای مشابه در دادگاه عالی آمریکا رخ داد. زمانی که دو عضو دادگاه عالی مدت کوتاهی قبل از انتخابات جان خود را از دست دادند.

در زمان مرگ "تنی" در 1864 رییس جمهوری وقت آمریکا " لینکلن" تا پس از آغاز دوره دوم ریاست جمهوری اش فرد جدیدی را برای دادگاه معرفی نکرد. 

در سال 1844 اتفاقی مشابه رخ داده بود که بر خلاف دوره لینکلن عاقبت چندان خوبی نداشت.  در آن دوره جمهوری خواهان تصمیم گرفتند تا از معرفی جایگزین دو قاضی دادگاه عالی جلوگیری کنند تا در دوره بعد خود کنترل دادگاه را به دست گیرند؛ اما پس از شکست آن ها در انتخابات، دموکرات ها به راحتی دو فرد مورد نظر خود را برای دادگاه معرفی و تایید کردند.

جمهوری خواهان حالا باید در رفتار خود احتیاط کنند. در ژانویه 2017، کنگره آمریکا ممکن است بسیار متفاوت باشد، تفاوتی که به ضرر جمهوری خواهان شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار