ایلام؛

گزیده سخنان حضرت امام خمینی (ره) درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی

در تبلیغات انتخاباتی بعضی از کاندیداها خدای نخواسته بعضی دیگر را تضعیف یا توهین می کنند در رابطه با آن تذکر می دهم که امروز این نحو مخالفتها خصوصا از چنین کاندیداهایی برای اسلام و جمهوری اسلامی فاجعه آمیز است .

گزیده سخنان حضرت امام خمینی (ره) درباره انتخابات مجلس شورای اسلامیبه گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  گزیده ای از سخنان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در باره اهمیت مجلس و شرکت مردن در انتخابات در زیر آورده شده است.

*در تبلیغات انتخاباتی بعضی از کاندیداها خدای نخواسته بعضی دیگر را تضعیف یا توهین می کنند در رابطه با آن تذکر می دهم که امروز این نحو مخالفتها خصوصا از چنین کاندیداهایی برای اسلام و جمهوری اسلامی فاجعه آمیز است . امام خمینی (ره)

*  باید اخلاق همه در انتخابات هم اخلاق اسلامی باشد. امام خمینی (ره)

* نگویید که دیگران رای می دهند. من هم باید رای بدهم . تو هم باید رای بدهی آن روستایی هم که در کنار مزرعه خودش کار می کند باید رای بدهد. تکلیف است . امام خمینی(ره)

* همه مسوول سرنوشت کشور و اسلام می باشند چه در نسل حاضر و چه در نسلهای آینده . امام خمینی(ره)

* روز سرنوشت سازی است می خواهید زمام کشور را به یک کسی بدهید که موثر در مقدرات کشور شما باشد سهل انگاری نکنید و به پای صندوقها بروید. امام خمینی(ره)

* حیثیت و آبروی مومن در اسلام از بالاترین و والاترین مقام برخوردار است و هتک مومن چه رسد به مومن عالم از بزرگترین گناهان است و موجب سلب عدالت است . امام خمینی(ره)

 * از آقایان کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامی انسانی را در تبلیغ برای خود و کاندیداهای خویش مراعات و از هرگونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت باشد خودداری نمایند . امام خمینی (ره)

 *  آن چیزی که الان لازم است بر همه آقایان بر همه شما جوانان بزرگان و بر همه قشرهای ملت این است که چشمهایشان را باز کنند با مطالعه با دقت افرادی که تعیین می کنند صفات خاصی را داشته باشند : اول اینکه مومن باشند مومن به این نهضت باشند جمهوری اسلامی را بخواهند طرفدار مردم باشند امین باشند اسلامی باشند شرقی و غربی نباشند انحرافات مکتبی نداشته باشند » . امام خمینی (ره)

*  انتخاب کنندگان قبل از رفتن به سر صندوق انتخابات منتخبین خود را با تحقیق و دقت کامل روی یک ورقه بنویسند که در وقت رای دادن با ذهن حاضر رای بدهند و لازم است که خودشان مستقیما رای خود را به صندوق بیندازند و به احدی اطمینان نکنند که فرصت طلبان در کمینند. امام خمینی (ره)

*  من از همه قشرها از همه ملت می خواهم که آداب اسلامی خودشان را نسبت به همه امور خصوصا در انتخابات حفظ کنند و مبادا خیال کنند که مبارزات انتخاباتی عبارت از این است که به دیگران بد بگویند و کارشکنی کنند . امام خمینی (ره)

*  اگر در این نظام کسی یا گروهی _ خدای ناکرده _ بی جهت در فکر حذف یا تخریب دیگران برآید، و مصلحت جناح و خط خود را بر مصلحت انقلاب مقدم بدارد، حتماً پیش از آنکه به رقیب یا رقبای خود ضربه بزند، به اسلام و انقلاب لطمه وارد کرده است . امام خمینی (ره)

* مجلس است که اساس یک کشور را به صلاح می کشد، یا اساس یک کشور را رو به فساد می برد. امام خمینی (ره)

*  وکیلهایی که آراسته هستند به اخلاق خوب، متعهد هستند به اسلام، وفادار هستند به کشور خودشان، خدمتگزار هستند به شما و به کشور، آن اشخاص را انتخاب کنند و به مجلس بفرستند. امام خمینی (ره)

* من انتظار دارم که وحدت کلمه خود را حفظ، و در انتخاب وکلای خود رضای حق را بر رضای خود مقدم دارید. امام خمینی (ره)

* افرادی را انتخاب کنید که متعهد به اسلام [بوده] شرقی و غربی نباشند، [و] بر صراط مستقیم انسانیت و اسلامیت باشند. امام خمینی(ره)
 
* علاقه مندم که قداست مجلس معظم و وکلای محترم محفوظ باشد تا الگویی باشند برای مجلسهای جهان. امام خمینی(ره)

* مجلس در رأس همه ارگانها واقع است؛ و مجلس ملت است که متبلور شده است و تحقق پیدا کرده [است] در یک جای محدود. امام خمینی(ره)

* در مجلس، اسلام تنها کافی نیست، بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطّلع به مصالح و مفاسد کشور باشد. امام خمینی(ره)
 

 
انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.