بازیگر نمایش"قطع دست در اسپوکن"

تماشاگر ایرانی نوع متفاوتی از کمدی را تجربه می‌کند

فرزین صابونی از نمایش "قطع دست در اسپوکن" و ویژگی‌های آن گفت.

فرزین صابونی بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش "قطع دست در اسپوکن" و ایفای نقش در آن گفت: این اثر روایتگر داستان زندگی مردی است که 27 سال پیش یکی از دست‌هایش را ربوده‌اند و حالا  برای گرفتن دست‌اش به ملاقات زن و مردی می‌رود من نقش محوری این نمایش را بازی می‌کنم و به سبب دوری ویژگی‌های این نقش و نمایش از فرهنگ جامعه ما ایفای نقش در آن سختی‌های خاص خودش را دارد سعی کردیم با شناخت کافی تا جایی که شده ما به ازا برای آن پیدا کنیم.
 
وی ادامه داد: دیدگاه مارتین مک دونا نویسنده این اثر حتی برای مردمانی که فرهنگشان با او مشترک است عجیب و غریب به نظر می‌رسد همین مسئله و دوری نگاه مک دونا با تماشاگر ایرانی سبب گیج شدن مخاطب در برخی لحظات می‌شود چرا که تئاتر و سینما و به خصوص کمدی در فرهنگ ما شکل دیگری دارد.
 
صابونی در خصوص تمهیدی که برای ارتباط مخاطب با اثر در پیش گرفته‌اند اظهار داشت: ما سعی کردیم بدون ایرانیزه کردن با قراردادن ما به ازاهای ایرانی ارتباط مخاطب را با اثر تقویت کنیم البته دو نظر داشتیم سطح اثر پایین نباید و به بدنه و بطن آن ضربه وارد نشود و بار کمدی و طنز نمایش به درستی به مخاطب انتقال پیدا کند.
 
وی ادامه داد: فضای کمدی نمایش "قطع دست در اسپوکن" برای مخاطب ایرانی شناخته شده نیست و این اتفاق در حالی که سخت است اما به جهت آشنایی تماشاگران ایرانی با نوع متفاوتی از کمدی قدم مثبتی به شمار می‌آید.
 
بازیگر نمایش" جان گز" در خصوص همکاری با سیاوش بهادری راد خاطرنشان کرد: او جز آن دسته از کارگردانانی است که به سبب هوشمندی‌اش خوب می‌داند چه می‌خواهد و باید چه راهی را پیش بگیرد و دغدغه و علاقمندی خودش را فدای گیشه نمی‌کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار