ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

تجلیل از موسوی گرمارودی و محمدرضا سرشار

سید علی موسوی گرمارودی و محمدرضا سرشار در هفته گذشته به پاس خدمات خود در عرصه نشر تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین اختتامیه جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان در فرهنگسرای اندیشه برگزار و در آن از محمدرضا سرشار تجلیل شد.

بنابر گفته دبیر علمی جشنواره تولید کتاب‌های صوتی کودکان و نوجوانان، آغاز جشنواره در اسفند ماه سال گذشته بود و تا چهارم بهمن سال جاری ادامه پیدا کرد. اهداف برگزاری آن را می‌توان گسترش فرهنگ مطالعه، ترویج فرهنگ مهربانی و همدلی، معرفی کتاب‌های مناسب گروه کودک و نوجوان، اهمیت و توجه به قصه‌ها و گویش‌ها بیان کرد.

اما جشنواره شعر فجر امسال نیز در روزهای پایانی خود با حاشیه‌هایی همراه بود. حسین جنتی، شاعر از داوری شدن اثر خود در جشنواره شعر فجر گلایه کرد. مسئولان برگزاری جشنواره نیز در این باره توضیح می‌دهند و می‌گویند: لیست کتاب‌های منتشر شده در موسسه خانه کتاب را در جشنواره شرکت داده‌اند و کتاب حسین جنتی نیز در این لیست قرار داشت.

جشنواره شعر انقلاب از اتفاقاتی بود که در آغاز و اواسط هفته گذشته رخ داد. در اول هفته نشست خبری جشنواره شعر انقلاب برگزار شد و معاون هنری حوزه هنری از بین المللی شدن آن خبر داد. در اواسط هفته نیز برگزیدگان جشنواره معرفی و در طی آن از سید علی موسوی گرمارودی شاعر انقلاب تجلیل شد. محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری نیز در این مراسم در خصوص آثار گرمارودی گفت: آثار وی مکتب ادبیات انقلاب را نشان می‌دهد.

اما آخرین خبر هفته گذشته در خصوص آخرین اخبار از حال این روزهای حمید سبزواری بود که از مساعد بودن احوال این شاعر پیشکسوت انقلاب حکایت می‌کرد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.