مدیر کل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در بحث ماده 53 قانون الحاق بخشی از مقررات مالی دولت، یک درصد از بودجه سنواتی به موضوع توسعه ورزش همگانی قهرمانی و زیر ساخت های ورزش و امور جوانان اختصاص می یابد.

سید جواد رضوی مدیر کل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: ماده 53 قانون الحاق بخشی از مقررات مالی دولت، ظرفیت خوبی را در فعالیت ها و برنامه های مربوط به امور جوانان در سطح استان ها ایجاد می کند که با استفاده از این قانون ،  یک درصد از بودجه سنواتی به موضوع توسعه ورزش همگانی قهرمانی و زیر ساخت های ورزش و امور جوانان اختصاص می یابد.

وی تصریح کرد: این یک درصد از بودجه سنواتی در 3 بخش تقسیم می شود که 30 درصد از اعتبار این ماده قانونی برای تکمیل فضاها و امکانات ورزشی در اختیار وزارت ورزش و جوانان و 30 درصد دیگر، برای توسعه ورزش در روستاها و فضاهای ورزشی مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

رضوی ادامه داد: در دستورالعمل این ماده، بخشی که مربوط به حوزه جوانان است از محل این یک درصد، 40 درصد در اختیار دستگاه های اجرایی قرار می گیرد تا با یک ساز و کار کاملا مشخص برای هزینه های آن برنامه ریزی شود.

وی افزود: کمک به اشتغال و ازدواج جوانان ، غنی سازی اوقات فراغت ، تقویت روحیه نشاط ، خلاقیت و سازندگی در میان جوانان ، توسعه و استمرار فرهنگ اسلامی ایرانی ، تقویت روحیه کارآفرینی ، مهارت آموزی ، اخلاق ، فرهنگ کار و توانمند سازی جوانان ، کمک به هویت یابی ، تقویت استقلال طلبی فکری ، نوآوری و تعلق هویت ملی از جمله برنامه هایی هستند که در دستورالعمل بخش توسعه امور جوانان تدوین شده است.

مدیر کل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: دستورالعمل الحاق شده در بخش توسعه امور جوانان ، جدید بوده و برای تدوین برنامه های پیش بینی شده، حضور دستگاه های مختلف و متولی امور جوانان در جلسه ضروری بود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار