شیراز؛

آتش سوزی در اتاقک نگهبانی

رعایت نکردن نکات ایمنی باعث آتش سوزی اتاق نگهبانی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گزارش آتش سوزی به سامانه 125 اعلام شد که به دنبال آن، مرکز فرماندهی آتش نشانان از ایستگاه پنج رابه محل حادثه اعزام کرد.

مهدی غلامی فرمانده ایستگاه پنج گفت : پس از حضور آتش نشانان در محل که یک ساختمان در حال ساخت در یکی از محلات شیراز بود ، با مشاهده دود و شعله ، بدون درنگ بوسیله خاموش کننده و چندین رشته آبدهی حریق اتاق نگهبانی در ظرف مدت کوتاهی مهار شد و سیلندر 11 کیلویی به منظور تخلیه گاز به بیرون از ساختمان انتقال یافت.

وی در خصوص علت حادثه گفت : به علت رعایت نکردن نکات ایمنی و نصب نبودن رگولاتور روی شیر سیلندر گاز 11 کیلویی و اتصال آن بوسیله شیلنگ به اجاق گازخوراک پزی ، نشتی گاز و در نتیجه آتش سوزی رخ داده بود .

وی ضمن دقت نظر هر چه بیشتر شهروندان به احتیاط و رعایت نکات ایمنی از کلیه شهروندان خواست : در مواقع اضطراری و اطمینان از نشت گاز از داخل شیر، با نصب رگولاتور روی شیر سیلندر و بسته نگه داشتن شیر رگولاتور از خطرات احتمالی جلوگیری کنند و همچنین از غلتاندن آن خودداری کرده و برای جابجایی از دسته سیلندر و حتی الامکان چرخ دستی استفاده کنید.  

وی اضافه کرد : هرگز سیلندر پیک نیکی را با سیلندر بزرگتر پر نکنید، این مورد تا به حال جان بسیاری را گرفته است و استفاده از وسایل گازسوز را به کودکان و افراد ناوارد واگذار نکنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار