تبریز؛

تامین 99 درصد سوخت پالایشگاه تبریز از سوخت گاز

معاون عملیات شرکت پالایش نفت تبریز گفت: به منظور کاهش آلایندگی محیط زیست 99 درصد سوخت پالایشگاه تبریز از سوخت گاز تامین می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ باقری افزود: گازهای های مشعل پالایشگاه نیز بازیافت و از تابستان سال 95 با پایان طرخ FGR، در داخل شرکت مصرف خواهد شد.

وی هم چنین افزود:تبدیل تولید گوگرد کلوخه ای به گرانولی، بازیافت گازها، جلوگیری از تبخیر با نو کردن مخازن و بهینه کردن کوره ها و همکاری با سازمان 'یونیدو' و سایر سازمان های حامی محیط زیست از دیگر اقدامات پالایشگاه تبریز برای حفاظت از محیط زیست است.

وی اظهار کرد:با ساخت واحد ایزومریزاسیون واحد نفتای سبک، پالایشگاه تبریز روزانه بین 500 هزار تا یک میلیون لیتر بنزین یورو4 تولید می کند که با این ظرفیت می توان نیاز کل استان را به این نوع بنزین تامین کند.

باقری گفت:در 2 تا 2.5 سال آینده کل شهرهای استان از بنزین یورو 4 پالایشگاه تبریز بهره مند خواهند شد و بر این اساس میزان آلودگی هوا بسیار کاهش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه پالایشگاه تبریز در تولید محصولات خود کیفیت را مورد توجه قرار داده است، افزود: کیفی سازی کلیه محصولات مثل بنزین و نفت گاز در راس اقدامات است و تا کنون 30 درصد بنزین تولیدی، کیفی سازی شد و تا 2 سال دیگر نفت گاز را هم حداقل با استاندارد یورو 4 در تبریز تولید خواهیم کرد.

وی همچنین از تولید روغن موتور پایه دو و سه استاندارد و ضد یخ در ماه های آینده در پالایشگاه تبریز برای نخستین بار در ایران خبر داد و گفت: میزان تولید پیش بینی شده این محصولات 40 هزار تن در سال خواهد بود.

وی اظهار کرد: تولید روغن های پایه دو و سه در دستور کار شرکت پالایش تبریز قرار دارد که با تحقق آن در چهار سال اینده اولین واحد تولید در ایران خواهد بود.

معاون عملیات شرکت پالایش نفت تبریز همچنین با ابراز امیدواری از نتایج اقتصادی و سیاسی برجام، گفت: برای هیچ کشور اروپایی فرش قرمز پهن نمی کنیم چرا که ایران در دوران تحریم به خوداتکایی رسیده مگر اینکه خودشان پیش قدم برای همکاری شوند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار