شیراز؛

افزايش 25 درصدی برخورد با تخلفات حادثه ساز رانندگان

فرمانده انتظامی استان گفت: بايد به فرهنگ سازی اجتماعی در موضوع ترافيك و رانندگی توجه ويژه ای شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیرزا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمد علی گودرزی در ششمین سمینار بین المللی كاهش سوانح ترافیكی در شیراز، تصریح كرد: اقدامات سلبی پلیس در راستای كاهش سوانح و حوادث ترافیكی در سال جاری افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینكه پلیس راه استان در 9 ماهه اول سال مقام دوم كشوری در رابطه با كاهش سوانح جاده ای را كسب كرده است، گفت: همه تلاش پلیس این است كه روز به روز آمار تصادفات جاده ای و كشته های ناشی از آن كاهش یابد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به نقش مهم سایر دستگاه های دخیل در موضوع ترافیك و سوانح جاده ای، بیان كرد: آموزش و فرهنگ سازی اجتماعی می تواند در این راستا بسیار مشكل گشا باشد.

گودرزی با اشاره به كاهش 13 درصدی تصادفات جاده ای در 9 ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز از مهمترین علل وقوع تصادفات در سطح استان بوده است.

وی با بیان اینكه بالغ بر 90 درصد علل سوانح در استان عامل انسانی برآورد شده است، افزود: نقش خانواده ها، نهادهای فرهنگی و رسانه ها در ایجاد فرهنگ رانندگی بسیار مهم و اساسی است.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: اگر آموزش، مهندسی ترافیك، ارتقاء فرهنگ ترافیكی و فرهنگ رانندگی اصلاح گردد، به طور حتم تصادفات و سوانح رانندگی كاهش خواهد یافت.

گودرزی در پایان هم اندیشی و تعامل كلیه نهادهای دخیل در موضوع ترافیك، ارتقاء سطح ایمنی جاده ها و رفع نقاط حادثه خیز، ارتقاء بخش خدمات جاده ای، فرهنگ سازی اجتماعی و لزوم مدیریت واحد در موضوع ترافیك را از جمله راهكارهای پلیس در كاهش سوانح ترافیكی عنوان كرد.

در پایان به كسانی كه موفق به ارائه مقاله برتر در این سمینار شده بودند، لوح تقدیر و جوایزی به رسم یادبود اهداء شد.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.