جروزالم پست گزارش داد:

توقف تجهیز سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل بدلیل اختلاف با واشینگتن

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی اختلافات با واشینگتن را از دلایل توقف برنامه تجهیز سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل عنوان کرد.

جروزالم پست: توقف تجهیز سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل بدلیل اختلاف با واشینگتن
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی به بررسی دلایل توقف برنامه تجهیز سامانه‌های دفاع موشکی رژیم صهیونیستی پرداخت. در این گزارش با اشاره به اختلاف واشینگتن و تل‌آویو درخصوص بودجه دفاعی رژیم صهیونیستی و همچنین استعفای مقامات ارشد وزارت جنگ این رژیم، آمده است: آیا این دلایل باعث تأخیر در تقویت سامانه‌های ضدموشکی تل‌آویو از قبیل «اَرو» (Arrow)، گنبد آهنین و «دیوید اسلینگ» (زنجیر دیوید)، شده است؟ 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سال گذشته، فهرستی از آزمایش‌های موفق سامانه‌های دفاع هوایی این رژیم را ارائه کرد. برخی از این سامانه‌ها قرار بود اواخر سال جاری میلادی به مرحله بهره‌برداری برسد. با این وجود، به نظر می‌رسد بحران‌های اخیر، تعلیق نیرو و همچنین استعفای افراد کلیدی و تأثیرگذار در اجرای طرح‌های مذبور، باعث تأخیر در این فرآیند شده باشد. 

نگارنده گزارش سپس می‌افزاید: در مقطع کنونی، نمی‌توان پیش‌بینی کرد تأخیر در بهبود سامانه‌های دفاع ضدموشکی، در بخش نظامی چه پیامدهایی به همراه خواهد داشت و برنامه‌های بهره‌برداری از این سامانه‌ها چه زمانی اجرایی خواهد شد.    
      
این در حالی است که در «موشه یعلون،» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «اشتون کارتر،»  وزیر دفاع آمریکا، در دیدار نوامبر گذشته، با خوش‌بینی درخصوص اجرای این طرح‌ها سخن گفته بودند. دو نفر همچنین درباره بودجه نظامی که واشینگتن قرار است به منظور تقویت سامانه‌های دفاعی اسرائیل در اختیار تل‌آویو قرار دهد، به توافق رسیده بودند. حتی «بنیامین نتانیاهو،» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «جان کری،» وزیر امور خارجه آمریکا، نیز نشستی را در این خصوص برگزار کردند. 

در پایان گزارش آمده است: یکی از شرایط واشینگتن برای حمایت مالی از تقویت دفاع موشکی رژیم صهیونیستی، از سرگیری مذاکرات با فلسطینیان عنوان شده است. این در حالی است که نتانیاهو تاکنون، از اجرای این پیش‌شرط سرباز زده است.   


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار