مشکلات راهنمایان گردشگری و ایران‌گردی بررسی شد

نهمین گردهمایی راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی در سالن همایش موزه ملی برگزار شد

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  صبح امروز دوم اسفند ماه سال جاری همزمان با روز ملی راهنمایان، نهمین گردهمایی راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی با حضور رجبعلی خسروآبادی رئیس سازمان میراث فرهنگی استان تهران، پورفرج مدیر جامعه تورگردانان، تیموری مدیر کل نظارت و ارزایابی خدمات گردشگری و مسعود عبدالهی رئیس جامعه راهنمایان ایران‌گردی در سالن همایش موزه ملی برگزار شد.

هدف اصلی برگزاری این برنامه شناسایی مشکلات راهنمایان همچون نبود آموزش کافی، بیمه نبودن، به روز نبودن اطلاعات  راهنمایان، ارائه تعریف درست از تورلیدرها و ... است.

در این برنامه بررسی دو پنل با موضوع رسیدگی به مشکلات تورهای ورودی و خروجی با حضور کارشناسان جامعه تورگردانان و راهنمایان انجام شد. 

عبدالهی رئیس جامعه راهنمایان ایران‌گردی و جهان‌گردی پس از خوشامدگویی در خصوص برگزاری این مراسم گفت: این برنامه به صورت گردهمایی و همایش انجام می‌شود و به مشکلاتی که راهنمایان درگیر آن هستند به صورت تخصصی رسیدگی می‌شود. ما تمام  تلاش خود را کردیم که عوامل رسیدگی به مشکلات را پیدا  کرده و آن را حل کنیم. 

وی در خصوص بیمه راهنمایان گفت: ما سال‌ها تلاش خود را برای بیمه راهنمایانی که تنها شغل آن راهنمای تور است انجام می‌دهیم.

در حاشیه این برنامه رجبعلی خسروآبادی رئیس میراث فرهنگی استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برگزاری این مراسم گفت: برگزاری این مراسم اتفاق خوبی است. در این برنامه دو اتفاق اهمیت موضوع راهنماها و شناسایی مشکلات و رسیدگی به آن‌ها را شاهد هستیم. 

وی در خصوص تسهیلات و امکانات به راهنماها در سال جدید گفت: آیین‌‌نامه جدید اعلام شده است و از وظایف ماست که تطبیق راهنما با آن سطربندی‌ها را انجام دهیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار