کرمانشاه؛

اعزام زوار اربعین حسینی(ع) سال آینده از مرز خسروی

رئیس سازمان حج و زیارت از برنامه ریزی برای اعزام زوار مراسم اربعین حسینی (ع) سال آینده ، از مرز خسروی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید اوحدیکه به استان کرمانشاه سفر کرده در جمع مسئولان حج و زیارت و اصحاب رسانه این استان در اداره کل حج و زیارت گفت : باتوجه به جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفری زوار در مراسم اربعین امسال و بروز پاره دای مشکلات ترافیکی در 3 مرز غربی کشور ، و نیز با توجه به قوی بودن زیرساخت های مرز خسروی ، و سرمایه گذاری های مناسبی که در آن انجام شده درنظر داریم ، با برمانه ریزی های لازم تمام تمهیدات برای بازگشایی مرز خسروی درایام اربعین سال آینده فراهم شود ، تا شاهد مشکل ترافیکی درمحورهای مرزی غرب کشور منتهی به کشور عراق نباشیم.

اوحدی از تمدید ثبت نام زائران داوطلب برای اعزام به کشور عراق خبر داد و افزود : نوروز امسال نسبت به پارسال از افزایش صد در صدی اعزام زوار عتبات عالیات برخوردار خواهیم بود که این امر ، براساس هم افزایی صورت گرفته با دست اندرکاران کشور عراق ممکن شده است.

وی افزود : با استفاده از امکانات مناسب در حد مقدورات توانسته ایم در کشورعراق به تهیه چند مرکز اقامتی برای رفاه حال زائران در ایام نوروز اقدام کنیم.

سعید اوحدی گفت : از روز سه شنبه هفته گذشته ، ثبت نام داوطلبان اعزام به عتبات عالیات آغاز شده که به علت تماس های مکرر زائران با سازمان حج و زیارت و در نتیجه افزایش تقاضا و عرضه محدود در کشور عراق ، فرصت این ثبت نام ، تمدید شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت ، از انجام قرعه کشی در بین زائران عتبات عالیات ، به علت افزایش تعداد زائران خبر داد و افزود : قرعه کشی امروز در سازمان حج و زیارت انجام ، و نتیجه آن ، روز سه شنبه ، از دو طریق سامانه سازمان ، و نیز ، ارسال پیامک به زائران اعلام می شود.

اوحدی همچنین با اشاره به اعزام روزانه 140 تا 150 گروه زائر به کشور عراق از اول اسفند جاری که 60 درصد آنها از طریق زمینی صورت گرفته ، خواستار تداوم و افزایش همکاری شرکت های هواپیمایی با سازمان حج و زیارت در ایام نوروز شد و گفت : شایسته است برخی از شرکت های هواپیمایی که دارای ظرفیت مناسبی هستند ، امکانات خود را در ایام نوروز در اختیار سازمان حج و زیارت قرار دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در ادامه ، با اشاره به وقوع حادثه تلخ سرزمین منا ، وقوع آن را ، از نشانه های سوء مدیریت و بی کفایتی آل سعود در اداره امور حج اعلام کرد و گفت : تناقض در گفتار و رفتار مقامات عربستان سعودی در آمادگی برای پذیرایی از حجاج ایرانی بیت الله الحرام در حج تمتع سال آینده مشهود است و بدون شک ، برای اعزام زائران ایرانی باید تفاهم نامه ای که هر ساله قبل از اعزام زائران با وزارت حج عربستان منعقد می شود بسته شود ، چرا که ، مقامات عربستان تا امروز تنها در گفتار اعلام کرده اند که پذیرای زائران ایرانی در حج تمتع هستند اما در عمل ، اقدام خاصی برای این کار صورت نداده اند.

اوحدی ، مهم ترین موضوعات تفاهم نامه لازمه را ، بحث امنیتی و تامین امنیت زائران کشورمان در حج تمتع دانست و گفت : مقامات سعودی دعوت نامه ای به تاریخ 19 اسفند ، برای سفر رئیس سازمان حج و زیارت به عربستان ارسال کرده اند که این دعوت نامه مربوط به قبل از قطع رابطه آنهاست که تاکنون تجدید نشده است. 

وی افزود : براساس جلسات برگزار شده با مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان قرار براین شده تا آنها در این هفته اعلام کنند که آیا این دعوتنامه به قوت خود باقی است ، که اگر بود ، در این صورت تمهیدات ویزا و دیگر مقدمات سفر به عربستان فراهم خواهد شد.

وی بار دیگر به تناقض در گفتار و عمل سعودی ها اشاره کرد و گفت : عربستان ، پس از قطع روابط سیاسی با ایران ، دفتر سازمان حج و زیارت که مسئولیتش آماده سازی امورات حج است را تعطیل کرد ، حال آنکه این دفتر هیچ ارتباطی به مسائل سیاسی نداشته و ندارد.

وی تاکید کرد ؛ این گونه تناقض در گفتار و عمل برخی از مسئولان کشور عربستان سعودی باید رفع شود تا در عمل شاهد اقدامات جدی باشیم.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.