اردبیل؛

اردبیل رتبه سوم کشوری در تولید عسل را کسب کرد

عضو هیئت مدیره انجمن ملی عسل ایران گفت: امسال استان اردبیل در تولید عسل رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید فردین صفوی افزود: امسال در استان اردبیل بیش از 6 هزار و 200 تن عسل تولید شد که در این راستا استان اردبیل رتبه سوم تولید محصول عسل در کشور را به خود اختصاص داده است و از نظر کیفیت نیز عسل اردبیل رتبه شاخص کشور را دارد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی مناسب اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل و شرکت مهرنوش اردبیل 7 طرح جدید بسته‌بندی محصول عسل در اردبیل طراحی شده است که انتظار می‌رود با بسته‌بندی جدید عسل در اردبیل شاهد رونق صادرات این محصول به کشورهای همجوار باشیم.

عضو هیئت مدیره انجمن ملی عسل ایران با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اساسی برای توسعه صادرات محصول عسل بسته‌بندی استاندارد آن است، افزود: نیاز است تا در این راستا مسئولان استانی اهتمام ویژه‌ای برای این امر داشته باشند تا بتوانیم صادرات عسل در اردبیل را رونق بخشیم.

صفوی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و نیز پیگیری‌های اساسی انتظار می‌رود عسل اردبیل در تمام داروخانه‌های کشور توزیع شود چرا که این محصول خاصیت دارویی فوق‌العاده‌ای دارد که خوشبختانه مراحلی برای تحقق این امر انجام شده است و انتظار داریم مسئولان مربوطه نیز برای تحقق هرچه سریع‌تر این امر حمایت اساسی به کار گیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، رتبه ، سوم ، کشوری ، تولید ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار