درباریان قاجار در تخت جمشید+ عکس

تصویری کمتر دیده شده از درباریان قاجار در تخت جمشید در سال 1290 را مشاهده میکنید.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ناصرالدین‌شاه قاجار که پیش از پادشاهی ناصرالدین میرزا خوانده می‌شد، معروف به سلطان صاحبقران و بعد شاه شهید، چهارمین شاه از دودمان قاجار ایران بود. وی طولانی‌ترین دوره پادشاهی را در میان دودمان قاجار داراست. او همچنین نخستین پادشاه ایران بود که خاطرات خود را نوشت.تولد و خانواده پدر ناصرالدین، محمدشاه قاجار نوه فتحعلی‏شاه قاجار و سومین پادشاه دودمان قاجاریه بود. محمدشاه هنگامی که دوازده سال داشت در ۱۲۳۴ به دستور فتحعلی‏شاه با دختر عمه‏ چهارده ساله‏ اش ملک جهان ازدواج کرد.



در ادامه عکسی از درباریان قاجار در تخت جمشید در سال 1290  را مشاهده میکنید. 



درباریان قاجار در تخت جمشید+ عکس


درباریان قاجار در تخت جمشید+ عکس


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Hossein
۰۸:۰۲ ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
درود به همه عزیزان ،این هم سندی که نشون میده تخت جمشید که به گفته عده ای که به اشتباه گفتن تو دوره پهلوی و توسط انگلیس ساخته شده کاملا دروغ و اشتباهه!
اگر مستند از پرسپولیس تا شیکاگو رو ببینید متوجه میشید که تو دوران پهلوی به دلیل تفکر ملی گرایی نسبت به کشف سایر بخش های تخت جمشید پرداخته شده
قبل از موضع گیری عده ای من یه نکته رو بگم که من فقط هخامنش رو ستایش نمیکنم بلکه قبل از هخامنش ما تمدن ایلام و حکومت های بزرگ دیگری هم داشتیم و بعد از هخامنش هم اشکانبان و ساسانیان و.... رو داشتیم که قابل ستایش اند پس بدون تعصب به تاریخ خودمون احترام بذاریم و اگر از دودمانی خوشمون نمیاد نگیم کلا بد بوده و باید جنبه های خوبش رو هم ببینیم.