سمینار دو روزه مراقبت از خون با حضور پزشکان فوق تخصص٬ متخصص٬ جراحان٬ دارندگان دکترای ایمنی‌شناسی٬ خون‌شناسی٬ ویروس‌شناسی٬ متخصصان پرستاری٬ مامایی و داروسازی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ هدف از برگزاری این سمینار٬ تبیین نظام مراقبت از خون در کادر درمانی است تا با استقرار چنین نظامی٬ ضمن ارتقای کیفیت کار٬ آمارهای واقعی در بخش‌های درمانی به دست آید.

معاون فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون ایران در این مراسم  گفت: 30 تا 70 درصد مصرف فرآورده‌های خونی غیرضروری است که اگر فرآیند مداخله صورت نگیرد، این روند افزایش می‌یابد.

کریم شمس در سمینار دو روزه نظام مراقبت از خون در قزوین با اشاره به هزینه‌های تولید در بخش خون گفت:  هزینه‌های درمان عواقب ناشی از تزریق و انتقال خون، 5 برابر هزینه‌های تولید این بخش است.

شمس اضافه کرد: اگر به سمت فعالیت‌های پزشکی بدون استفاده از خون حرکت کنیم، نتایج و دستاوردهای مناسبی در حوزه‌های مختلف همچون اقتصاد بهداشت، سلامت و مردم حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: می‌توان با روش‌های خاص و ارزان قیمت به سمت بهبودی وضعیت‌های موجود بخش خون حرکت کرد و از دانش و روش‌های دانش نوین نیز استفاده کرد.

وی یادآور شد : ممکن است آمار تزریق خون به بیماران در کشور ایران تا دو سال آینده افزایش یابد که توجه به این امر نیاز به آموزش، نظارت و پایش است.
انتهای پیام/



برچسب ها: سمینار ، مراقبت ، خون ، پزشکان ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار