هکری که به بیمارستان حمله می کند

بیمارستانی در لس‌آنجلس به هکرهایی که توانسته بودند به شبکه کامپیوتری‌اش نفوذ کنند، 17 هزار دلار باج داد.

به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ آلن استفانک، مدیر اجرایی بیمارستانی در لس‌آنجلس اعلام کرد که این بیمارستان باجی به مبلغ ۱۷ هزار دلار به هکرهایی پرداخت کرده است که قادر به نفوذ به شبکه کامپیوتری این بیمارستان شده و آن را غیرفعال کرده بودند.

هکری که به بیمارستان حمله می کند

اف‌.بی‌.آی در حال بررسی این حمله است که به آن باج‌افزار (ransomware) می‌گویند و در آن هکرها داده‌ها و اطلاعات یک شبکه کامپیوتری را قفل و رمزگذاری می‌کنند و برای رمزگشایی و ارائه کلید دیجیتالی قفل، درخواست پول می‌کنند.

به گفته استفانک، مراقبت از بیماران تحت تاثیر این هک نبوده و اطلاعات آنها نیز در معرض خطر قرار نگرفته است. او همچنین در این باره می‌گوید: سریع‌ترین و کارآمدترین راه برای بازگرداندن اطلاعات سیستم و اعمال اداری این بود که این باج را بپردازیم و کلید رمزگشایی را به دست آوریم.

حمله باج‌افزاری می‌تواند برای همه اتفاق بیفتد، از اشخاص معمولی تا سازمان‌های بزرگ.

هکری که به بیمارستان حمله می کند

آدام کوجاوا، سرپرست شرکتی که اخیرا آنتی‌ویروسی را برای باج‌افزارها طراحی کرده است، می‌گوید متخصصان امنیت کامپیوتر پیشنهاد می‌کنند که افراد به این هکرها باج ندهند، در حالی که سازمان‌های اجرای قانون می‌گویند آنها این کار را بکنند. پیدا کردن تعداد افرادی که قربانی باج‌افزار می‌شوند و پول می‌پردازند دشوار است، زیرا بسیاری از افرادی که این کار می‌کنند، آن را آشکار نمی‌سازند.

کوجاوا در این زمینه می‌گوید: متاسفانه بسیاری از شرکت‌ها به هیچ‌کس نمی‌گویند که قربانی باج‌افزار شده‌اند و خصوصا اگر به مجرمان باجی را پرداخته باشند. اما از روی تجربه‌ای که از صنایع مختلف شنیده‌ام می‌توان گفت که این روش، راه جدیدی برای پول در آوردن شده است.

بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۱۴ توسط سیمانتک که شرکت تولیدکننده آنتی‌ویروس است منتشر شد، در طول سال ۲۰۱۳، تعداد حملات ماهانه از ۱۰۰ هزار در ماه ژانویه به ۶۰۰ هزار در ماه دسامبر افزایش یافت.

بر اساس گزارشی که شرکت اینتل در ماه نوامبر منتشر کرده است، انتظار می‌رود که تعداد حملات باج‌افزاری به دلیل پیچیدگی‌های نرم‌افزاری که از آن استفاده می‌شود، حتی در سال ۲۰۱۶ نیز افزایش ‌یابد.

این شرکت تخمین زده است که به طور میانگین، سه درصد از کاربران با دستگاه‌های آلوده، باج می‌پردازند. البته مشخص نیست که چه تعداد از این میزان اشخاص و چه میزان شرکت هستند. برخی از این حمله‌های باج‌افزارها هم گزارش نمی‌شود، زیرا قربانی‌ها نمی‌خواهند که هک شدنشان برای عموم آشکار شود.

منبع: ایتنا


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار