همدان؛

برگزاري همايش استاني روز شهيد در همدان

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران همدان از برگزاري همايش استاني روز شهيد در همدان خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ناصر عارف با بيان اينكه روز شهيد بهانه‌اي است تا ايثارگري و رشادت شهداي هشت سال دفاع مقدس را براي نسل‌ جديد به تصوير بكشيم، گفت: نبايد بگذاريم ارزش‌ها و آرمان‎هاي شهدا به فراموشي سپرده شود.

وی اظهار كرد: به فرمان امام خميني(ره) 22 اسفندماه سال 58 به منظور رسيدگي به امور معيشتي و فرهنگي خانواده‎هاي شهدا به نام «روز شهيد» نامگذاري شده است.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان همدان تصريح كرد: برنامه‎هاي مختلفي در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت به مناسبت روز شهيد تدارك ديده شده كه از هفدهم اسفندماه شروع و تا 22 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وي با بيان اينكه 12 كميته عهده‎دار اجراي برنامه‌هاي روز شهيد در استان هستند، اضافه كرد: نخستين برنامه به نام صبحگاه شاهدان، 17 اسفندماه در مدارس همدان برگزار مي‎شود.

عارف ادامه داد: با حضور مسؤولان برنامه‌هاي خاطره‎گويي، شعرخواني، ارائه مقاله و سخنراني مسؤولان مدرسه به پاس و ياد شهدا به ويژه شهداي دانش‌آموز برگزار خواهد شد.

وي يادآور شد: اهتزاز پرچم در گلزار مطهر شهدا و برگزاري مراسم عطرافشاني و گلباران 693 گلزار مطهر شهداي استان در 20 اسفندماه از ديگر برنامه‌هاي بنياد شهيد استان است.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران همدان افزود: مراسم غرس نهال و كاشت درخت به ياد هر شهيد يك درخت طي هفت روز، از 16 تا 22 اسفندماه سال‌جاري با همكاري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان همدان و شهرداري‎ها اجرا خواهد شد.

وي ادامه داد: اجراي «طرح سپاس» را نيز در برنامه‌ها داريم كه در اين طرح از خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران در سطح استان بازديد صورت مي‌گيرد.

عارف اظهار كرد: اين طرح با اولويت شهدايي كه تاريخ تولد يا شهادت آنان اسفندماه است انجام خواهد شد.

وي از برگزاري همايش استاني روز شهيد در همدان خبر داد و اظهار كرد: برگزاري مراسم تجليل از خادمان، كاركنان و بازنشستگان بنياد و مديران سابق، برگزاري مراسم بزرگداشت مادران و همسران شهدا و همچنين تجليل از پيام‎آوران ايثار از جمله برنامه‌هاي روز شهيد در همدان است.

وي با اشاره به تهيه لوح از وصيت‌نامه شهدا و نصب آن در اماكن عمومي، برگزاري مسابقات انشانويسي بين دانش‏‎آموزان با موضوع نامه‎اي به شهيد، برگزاري مسابقات هنري، ورزشي، علمي، پياده‎روي همگاني توسط بسيج را از ديگر برنامه‎هاي ويژه گراميداشت روز 22 اسفند دانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.