کاشت نهال‌های بومی در سطح شهر ساری

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری سازمان از کاشت گونه‌های بومی درختان در سطح شهر به منظور ایجاد فضای سبز شبه جنگلی در قطعات مستعد موجود خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،زارع با اشاره به تاکید شهردارساری مبنی بر آغاز نهضت درختکاری با اولویت کاشت درختان بومی افزود: سازمان با تغییر رویکرد خود بجای کاشت درختان سوزنی برگ و غیر بومی از درختان پهن برگ بومی استفاده نمود تا گامی موثر در جهت حفظ و احیای درختان بومی منطقه بردارد. 
وی اضافه نمود: پس از شناسایی اماکن مستعد کاشت، برنامه ریزی‌های لازم جهت تهیه نهال‌های بومی مناسب با همکاری سازمانهای متولی در حال اجراست. 

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ساری با بیان اینکه هم اکنون در بخشی از نقاط شهر اقدام به کاشت درختانی نظیر بلوط، توسکا و آزاد نموده‌ایم که با استقبال بی‌نظیر مردم روبرو شده است، افزود: این درختان علاوه بر ایجاد مناظر مناسب در فضای شهری، در ایجاد سایبان و تلطیف هوا نیز نقش موثری دارند. 

زارع از کاشت درختان پهن برگ بومی در مدارس سطح شهر ساری بمنظور ایجاد فضای شاد و مفرح، آشنایی دانش آموزان با گونه‌های بومی و ترویج فرهنگ حفظ و نگهداری فضای سبز در بین دانش آموزان خبر داد و گفت: با برنامه ریزی‌های دقیق صورت گرفته، هرس درختان را آغاز نمودیم.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: کاشت نهال ، ساری ، گونه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار