بندرعباس؛

پایانه نفت و گاز سیری میزبان نفتکش‌های اروپایی

سرپرست پایانه نفت و گاز سیری در شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: پایانه نفت و گاز سیری از لحاظ فنی و عملیاتی برای میزبانی نفتکش‌های اروپایی آماده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ حمیدرضا کریمی افزود: اکنون نفتکش‌های چینی در این پایانه تردد می‌کنند.

وی در تشریح وضع توسعه پایانه‌های نفت و گاز سیری گفت: همزمان با لغو تحریم‌های بین‌المللی و احتمال تردد کشتی‌های نفتکش خارجی در پایانه‌های نفتی کشور، هم‌اکنون پایانه نفت و گاز سیری آماده میزبانی نفتکش‌های اروپایی و آسیایی است.

سرپرست پایانه نفت و گاز سیری در شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های مناسب و آب‌خور ۳۲ متری این پایانه افزود: پهلوگیری و جداسازی کشتی‌های غول‌پیکر نفت‌کش با ظرفیت بیش از ۳۰۰ هزار تن در اسکله‌های این پایانه امکان پذیر است و هیچگونه محدودیتی برای پهلوگیری کشتی‌های نفتکش غول‌پیکر خارجی ندارد.

کریمی با اشاره به فراهم شدن ظرفیت ۴ ونیم میلیون بشکه ای برای ذخیره‌سازی انواع نفت خام در جزیره سیری گفت: از ابتدای سال تاکنون به طور متوسط ماهانه ۳ کشتی نفتکش در پایانه سیری پهلوگیری کرده‌اند.

وی افزود: در مجموع سالانه بین ۳۰ تا ۳۶ فروند کشتی نفتکش در این پایانه اقدام به بارگیری نفت خام صادراتی کشور می‌کنند.

سرپرست پایانه نفت و گاز سیری در شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: اکنون ظرفیتی برای پهلوگیری و جداسازی ماهانه ۱۰ کشتی نفتکش در پایانه نفت و گاز سیری ممکن است .

صادرات نفت خام، میعانات گازی و گاز مایع در پایانه سیری از طریق ۸ بازوی بارگیری انجام می‌شود.

جزیره سیری با وسعت ۱۸ کیلومتر مربع در ۷۲ کیلومتری خط ساحلی ایران در جنوب بندر لنگه و ۴۰ کیلومتری غرب جزیره ابوموسی قرار دارد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.