شمارش معکوس رای اولی ها

رای اولی های گچساران و باشت برای شرکت در انتخابات هفت اسفند شمارش معکوس را آغاز کرده اند و بی صبرانه منتظر اولین تجربه مشارکت سیاسی خود هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، یکی از رای اولی های باشتی با اشاره به اینکه نشبت به انتخابات پیشرو نگاه متفاوتی از انتخابات های گذشته دارم،می گوید: در انتخابات های گذشته نقش تماشاچی را داشتم اما این انتخابات طلیعه بلوغ سیاسی ما رای اولی ها محسوب می شود
زهرا کمایی گفت: هفت اسفند امسال همراه با خانواده ام به پای صندوق های رای خواهم رفت و در سرنوشت کشورمان به عنوان ادای یک تکلیف شرکت خواهم کرد و ما رای اولی با تجربه اولین رای خود عرصه مشارکت حداکثری را رونق خواهیم داد.
وی ادامه داد: از اینکه می توانم در سرنوشت خود و کشورمان مشارکت کنم، احساس غروردارم ودرعین حال حال این مرحله خودموجب نوعی اعتماد به نفس در جوانان رای اولی می شود.
امیر محمد کریمی دیگر جوان رای اولی گچسارانی برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی را مهم دانست و افزود: سال های انتظار کشیدم که بتوانم من هم مثل بقیه در سرنوشت کشور و شهر خود تاثیر گذار باشم.
وی گفت: خوشحالم که برای نخستین بار در دو انتخابات مهم دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری مشارکت خواهم داشت.
وی در پاسخ این سوال که به چه کاندیدای رای خواهید داد افزود: به فردی که در سطح ملی تاثیر گذار باشد و بتواند مشکلات حوزه انتخابیه خود را برطرف و موجب توسعه و آبادانی شهرمان شود.
وی ادامه داد: برایم خیلی مهم است بدانم که رای من در سرنوشت کشورمان چقدر تاثیر خواهد داشت.
این دانش آموز دبیرستانی افزود: موضوع انتخابات هفتم اسفند یکی از مباحث روزانه بین ما نوجوانان در مدرسه و کوچه و خیابان هاست که به کسی رای بدهیم و آیا ارای ما در سرنوشت کشور و شهرستان تاثیر خواهد داشت.
رضا قبادی دیگر جوان رای اولی با بیان اینکه با نزدیک شدن روز انتخابات شور انتخابات در بین ما رای اولی ها بیشتر شده افزود: من تجربه رای دادن را در انتخابات دانش آموزی را دارم.
وی افزود: برای انتخاب کاندیداهای اصلح این روزها بیشتر به سراغ رسانه ها و محافل عمومی می روم تا با دقت افراد اصلح را شناسایی و تعیین کنم.
یکی از دانش آموزان که خود را امیر هوشیاری معرفی کرد افزود: از اینکه رای من در سرنوشت آینده کشور و شهرمان تاثیر دارد خوشحال هستم.
وی از حضور در انتخابات به عنوان یک تکلیف سیاسی و دینی یاد کرد و افزود: برای تعیین سرنوست خود پای صندوق های رای خواهم رفت و شرکت در انتخابات برای ما ایرانیان یک وطیفه مهم وتاثیرگذار است.
مدیر آموزش و پرورش گچساران گفت: 700 دانش آموز گچسارانی در 26 باب مدرسه پیش دانشگاهی در انتخابات شرکت خواهند کرد.
ظهرالدین پور الحسینی افزود: امروز دانش آموزان با رسیدن به جشن تکلیف سیاسی می توانند در مسائل اجتماعی و سیاسی تاثیرگذار بوده و در تصمیم گیری های کشور حضور فعالی داشته باشند.
وی ابراز کرد: در زمینه انتخابات جلسات متعددی با دانش اموزان رای اولی در مدارس این شهرستان برگزار شد.
پورالحسینی اظهار کرد: دانش آموزان رای اولی با حضور هوشمندانه خود در انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه در تعیین سرنوشت شهر و کشور خود سهیم بوده و آینده بهتری را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم می زنند.
12هزار از جمعیت 495هزار نفری واجد شرایط رای کهگیلویه وبویراحمد رای اولی هستند.
برای برگزاری انتخابات پیش رو در کهگیلویه وبویراحمد 771شعیه اخذ رای پیش بینی شده است.
انتهای پیام /
برچسب ها: شمارش ، معکوس ، رای اولی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.