مائده طهماسبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

«چمدان»؛ پازلی از برش‌های یک زندگی است

نمایش «چمدان» همچون پازلی، برش‌هایی از زندگی را در قالب موقعیت‌های تراژیک کمدی به مخاطب نشان می دهد.

مائده طهماسبی بازیگر تئاتر و سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش «چمدان» و تجربه‌ی حضور در این اثر گفت: این نمایش بیش از 20 سال پیش در کالیفرنیا با نگاهی به جهان امروز و سرگشتگی انسان‌ها توسط فرهاد آئیش نوشته شد. ما انسان ‌ها همیشه چمدان در دست و مسافر هستیم و برای معنا دادن به زندگی، قوانین و مسائلی مسافر هستیم و برای معنا دادن به زندگی، نیز همچون پازلی، برش‌هایی از زندگی را در قالب موقعیت‌های تراژیک کمدی به مخاطب نشان می‌دهد.
 
وی ادامه داد: «چمدان» نمایشی تصویری بوده و مبتنی بر قصه‌گویی نیست و مخاطب باید با حس  آزاد و بدون کوچکترین پیش‌داوری و  قضاوتی آن را تماشا کند.
 
طهماسبی بیان کرد: به  همراه اجرای نمایش «چمدان» نوشته‌ی فرهاد آئیش، اثری دیگر با همین نام که نویسنده‌ای ژاپنی آن را به نگارش درآورده به روی صحنه می‌بریم. فضای یکی از نمایش‌ها سورئال و دیگری ایرانی است و من در هر دو ایفای نقش می‌کنم. به همین سبب تنها 7 دقیقه فرصت تعویض دو نقش زن صاحبخانه و خیاط را با هم دارم این تجربه در عین سختی بسیار جذاب است.  
 
وی ادامه داد: فرهاد آئیش به دنبال ایجاد فضا و شرایط خاص برای این نمایش بود. به همین دلیل «چمدان» به همراه پروژه‌‌ای متشکل از ویدئو آرت‌هایی در زمینه هنرهای تجسمی با محوریت موضوع «چمدان» از نگاه هنرمندان قبل از اجرای نمایش برای تماشای مخاطبان شکل گرفته است همچنین سروش رضایی انیمیشن مرتبطی با نمایش «چمدان» ساخته که این مجموعه می تواند ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار