رمزگشایی از سخنان دبیرکل حزب الله در بیروت؛

کدام موشک حزب الله "مخازن آمونیاک اسرائیل" را "ویران خواهد کرد"؟ + تصاویر و مشخصات

این موشک توانایی انهدام مخازن آمونیاک اسرائیل را دارد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حزب الله لبنان یک قدرت موشکی بزرگ در منطقه غرب آسیا و در دنیا به حساب می‌آید و با داشتن ده ها هزار  موشک یک بازدارندگی قابل قبول در برابر حملات اسرائیل ایجاد  کرده است.


پس از سخنرانی "سید حسن نصرالله"دبیر کل حزب الله لبنان درباره انهدام مخازن آمونیاک اسرائیل ، مقامات "تل آویو" شدیدا وحشت کردند و این موضوع در سخنان برخی مقامات رژیم صهیونیستی دیده شده است.



کدام موشک حزب الله

کدام موشک حزب الله


"یعقوب عمیدرور" رییس سابق شورای امنیت اسرائیل  و از نزدیکترین افراد به  "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر رژیم صهیونیستی  گفت: "در صورت درگیری اسرائیل با حزب الله لبنان تاسیسات حیاتی اسرائیل روزانه هدف صدها فروند موشک "اسکاد"، "فاتح 110" و "زلزال 3" قرار خواهد گرفت".


وی  افزود: "حزب الله دارای موشک های ضد هواپیمایِ کپی برداری شده از موشک های روسی "سام 7" است و همچنین پس از دریافت موشک های بسیار پیشرفته دریایی "یاخونت"، توانمندی دریایی اش بسیار افزایش یافته و قادر به هدف قرار دادن نیروی دریایی اسراییل است".   



**بزرگترین دغدغه موساد چیست؟

 رییس سابق شورای امنیت اسرائیل   تصریح کرد: "بزرگترین دغدغه سازمان موساد، توانمندی گروه های ویژه حزب الله برای اجرای عملیات کماندویی در (فلسطین اشغالی) است".


در همین حال، "الون بین دیوید" تحلیلگر شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفت: "دستگاه های اطلاعاتی هم پیمان  "تل آویو"  نسبت به توانمندی حزب الله، زرادخانه موشکی عظیم و پهپادهای آن هشدار می دهند که هم اکنون عامل بسیار سرنوشت سازی در نبردهای سوریه به شمار می‌رود.  " بن دیوید افزود: "این تجهیزات برای سران  "تل آویو" در جنگ آتی بسیار غافلگیر کننده است و نقشی مهم در آسمان شهرهای (فلسطین اشغالی) ایفا خواهد نمود".


"رونن برگمن" کارشناس امور جاسوسی در شبکه 2 رژیم صهیونیستی اظهار داشت: "حزب الله لبنان، در سال 2006 (جنگ 33 روزه) توانایی اسرائیل در شکست دادن این حزب را برای همیشه از بین برد."حزب الله بزرگ‌ترین خطر برای موجودیت رژیم صهیونیستی است.


گسترش توانمندی های حزب الله، رژیم صهیونیستی را به شدت بیمناک کرده ؛ به طوری که اسرائیل  پیشاپیش می داند که هرگونه حمله به حزب الله، نتیجه ای بهتر از شکست در جنگ 33 روزه نخواهد داشت.


وی با بیان این که حزب الله از آن زمان تاکنون در زمینه تسلیحاتی بیش از پیش پیشرفت کرده است، تصریح کرد: "اکنون زرادخانه موشکی حزب الله، با داشتن 90 هزار موشک، تمام اسرائیل را تهدید می کند."


حزب الله لبنان موشک‌های متنوعی دارد که با آن قادر است سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهد و در جنگ 33 روزه جولای و آگوست 2006 آن را ثابت کرد که می تواند در برابر حملات جنگنده های ارتش اسرائیل مقابله به مثل کند.  یکی از موشک هایی که حزب الله از آن به گفته رسانه های خارجی بهره می برد، "اسکاد" بوده که می تواند هر هدفی را در سرزمین های اشغالی مورد اصابت قرار داده و منهدم کند.  




 **مشخصات موشک "اسکاد"

"اسکاد" یک موشک زمین به زمین برد کوتاه بوده که بردی معادل 180 تا 600 کیلومتر دارد. کلاس‌های مختلف این موشک با نام‌های " اسکاد ای" ، " اسکاد بی" ،"اسکاد سی" و " اسکاد دی" است.



کدام موشک حزب الله

کدام موشک حزب الله





نشریه جینس (Janes) درباره موشک‌های کلاس "اسکاد" نوشت: کلاس‌های مختلف این موشک با طولی بین 10 تا 12.5 متر، وزن پرتاب 4.5 تا 6.5 تن، سرجنگی تکی، با توانایی حمل کلاهک متعارف یا نامتعارف، هدایت "اینرسی" (هدایتی که پارامترهای شتاب و سرعت مدنظر قرار می‌دهد)، سوخت یک مرحله‌ای و برد 180 تا 550 کیلومتر که ساخت "فدراسیون روسیه" است.


برد این موشک‌ها تا 550 کیلومتر است و می تواند نقاط مهمی از سرزمین های اشغالی از جمله "تل آویو" ، "حیفا" و "دیمونا" را هدف قرار دهد و این موضوع نگرانی های بیشتر اسرائیل را سبب شده است.



سایت میسایل تریت (Missile Threat) درباره موشک "اسکاد" نوشت: این یک موشک برد کوتاه با لانچر متحرک بوده که با سوخت مایع کار می‌کند.  این سایت ادامه داد: موشک کلاس "اسکاد" با طول بیش از 10 متر قطر بیش از 80 سانتی متر وزن سرجنگی بیش از 700  کیلوگرم و برد 800 کیلومتر از سال 1992عملیاتی شده است.


سایت "میلیتاری تودی (Military -Today)" درباره موشک "اسکاد" نوشت: این موشک بالستیک ساخت اتحادیه جماهیر شوروی سابق بوده که می‌تواند مواضع نیروی‌های مهاجم ، پست فرماندهی را مورد هدف قرار دهد.


کدام موشک حزب الله

کدام موشک حزب الله



** موشک اسکاد در 10 کشور عملیاتی است

این سایت با اشاره به اینکه در ابتدا موشک "اسکاد ای" به استعداد 100 موشک و لانچر ساخته شد، عنوان داشت: بعدها موشک مذکور بهینه سازی گردید و مدل‌های "اسکاد بی" و ... تولید شد و در دو دهه اخیر حداقل در 10 کشور همچون اتحادی جماهیر شوروی سابق ( فدراسیون روسیه کنونی) از آن بهره می‌برند.


سایت  "میلیتاری تودی  (Military -Today)" با بیان اینکه هنوز هم کشور ها این موشک‌ها را در یگان‌های خود توسعه می‌دهد، گزارش داد : موشک "اسکاد سی" و "اسکاد دی" بردی بین 450 تا 600 کیلومتر دارد و امروز  کشورهایی مثل یمن، کره شمالی ، لیبی، لهستان، مصر و غیره از آن استفاده می‌کنند.



البته اگر فاصله حیفا تا جنوب لبنان یا جنوب غرب سوریه را در نظر بگیریم می‌بینیم که این موشک کاملا کل سرزمین های اشغالی را می تواند مورد اصابت قرار دهد و سخنان  "سید حسن نصرالله"  در این زمینه پایه و اساس نظامی دارد.


به عبارت بهتر فاصله جنوب لبنان تا شهرهای مهم سرزمین های اشغالی نهایتا 200  تا 250 کیلومتر است و لذا مخازن آمونیاک حیفا به راحتی در تیررس موشک های کلاس "اسکاد" حزب الله قرار خواهد گرفت.



گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۴ فروردين ۱۳۹۵
خداوند بزرک همیشه یاری کشورهای مسلمان بوده وهم هست....
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
علی(ع) یارتان ،خدا نگهدارتان، ای برادران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
احسنت به برادران حزب‌الله لبنان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
خدا به حق حضرت زهراء(س) به امام خامنه ای و سید حسن نصرالله و شهید زنده سردار سلیمانی سلامتی عنایت کند سایه عزیزان بالای سرمان باشد -با شهیدان تا شهادت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
عرض سلام و ادب مخاطب گرامی. سپاسگزارم از حسن توجه شما بزرگوار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
آقای محمد زرچینی من خیلی گزارش هاتون رو دوست دارم.ممنون از زحماتتون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
ایوالله سید حسن نصرالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
اسراییل باید از صحنه روزگار محو شود . . .
Netherlands
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
اسرائیل بیشتر از موشک از ایمان سربازان حذب الله می ترسد...
United States of America
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
احسنت
آخرین اخبار