همدان؛

افزایش دو درصدی مصرف آب در همدان

معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب استان همدان گفت: از اواخر بهمن ماه و آغاز ماه پاياني سال، شيب دو درصدي افزايش مصرف آب را در همدان شاهد بوديم که ممکن است بيشتر هم شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حميدرضا نيکداد با تأکيد بر اينکه مصرف روزانه آب شرب در شهر همدان 130 هزار مترمکعب و يک‌هزار و 500 ليتر در ثانيه است، اظهار کرد: کاهش مصرف آب به اين ميزان مصرف در همدان، حاصل اقدامات مديريتي در شبکه، زون‌بندي مخازن و تقليل فشارها است.


وي تصريح کرد: در سال 91، ميزان مصرف يک‌هزار و 700 ليتر در ثاينه بود و در سال‌هاي قبل به يک‎هزار و 900 ليتر هم مي‌رسيد که بر اين اساس اقدامات مديريت فشار صورت گرفت.

معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به فصل خانه‎تکاني در اواخر سال اضافه کرد: با شروع فصل اسفندماه روند خانه تکاني آغاز شد و با توجه به اين سنت مصرف آب افزايش مي‌يابد.

وي با تأکيد بر اينکه در سال‌هاي گذشته مصرف آب 45 درصد هم افزايش داشته‌ است، خاطر نشان کرد: از اواخر بهمن ماه و آغاز ماه پاياني سال، شيب دو درصدي افزايش آب را در همدان شاهد بوديم که ممکن است بيشتر هم شود.

نيکداد با تأکيد بر اينکه تقاضاي آبفاي شهري از شهروندان صرفه‌جويي به ويژه در اسفندماه است، گفت: با توجه به کمبود آب شهروندان در خانه‌تکاني خود، به اين مسئله بي‌توجه نباشند.

وي ضمن درخواست اينکه خانه‌تکاني و شست‌وشوها در طول اسفندماه تقسيم شود، بيان کرد: اگر شست‌وشوها و خانه‌تکاني در مدت خاصي انجام شود، فشار به شبکه وارد شده و موجب نارسايي و اختلال در تأمين آب مي‌شود.

معاون بهره‌برداري آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اينکه با افزايش مصرف شبکه گنجايش انتقال آب نخواهد داشت، گفت: در صورت برنامه‌ريزي براي شست‌وشوهاي آخر سال، شبکه توزيع آب روند آبرساني را بدون اختلال خواهد داشت.

وي وضعيت کنوني آب شرب در همدان را مطلوب دانست و بيان کرد: ذخيره سد اکباتان هم‌اکنون 4.7 ميليون متر مکعب است و با بارندگي‌هاي گذشته و بهار سال بعد اميدواريم وضعيت بهتر شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.