تخصیص بودجه‌ای در جهت ارتقای حضور زنان در دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد گفت: برنامه‌ریزی‌های پولی توسط شورا انجام شده و حتی در برنامه‌های هیئت امنای استانی تصویب شده است تا بودجه‌ای برای شورا در جهت ارتقای حضور زنان نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امروز در همایش ملی زن و مدیریت در نظام آموزش عالی که در محل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد با حضور اعضای کمیسیون ملی یونسکو رئیس شورای زنان فرهیخته و دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران برگزار شد، گفت:  با حضور اجتماعی و هر گونه فعالیت علمی زنان نباید مخالفت شود. چرا که زن در ایجاد تحول اجتماعی نقش بزرگی دارد. 

وی ادامه داد: این دانشگاه که در حال حاضر دارای 7 هزار استاد در هیئت علمی و 30 درصد کارمند زن است درگذشته از نظر مدیریتی و مسئولیت‌گیری زنان جایگاه ضعیفی داشته است. به همین جهت برنامه‌ریزی‌هایی برای افزایش حضور آنها انجام شده که نمونه بارز آن تشکیل شورای بانوان فرهیخته است. 

رئیس دانشگاه آزاد افزود: هم‌اکنون در اغلب استان‌های کشور شورای زنان فرهیخته ایجاد شده که فرهنگ فکری برای مسئولیت پذیری با تشکیل این شورا توسط زنان در دانشگاه صورت می‌گیرد. همچنین حدود 44 درصد از دانشجویان دختر هستند و این بدان معنی است که این دانشگاه کارهای بزرگی در حوزه بانوان انجام داده است. 

میرزاده تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های پولی توسط شورا انجام شده و حتی در برنامه‌های هیئت امنای استانی تصویب شده است تا بودجه‌ای برای شورا در جهت ارتقای حضور زنان نهادینه شود.

رئیس دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: به طور کلی حدود 2 هزار نفر از زنان در سطوح مختلف در این دانشگاه مشغول فعالیت‌اند و تجربه‌ها نشان داده که در برخی از امور که حساسیت زیادی دارد زنان گزینه خوبی برای مدیریت هستند چرا که در سطح بین‌المللی افتخارات فراوانی را آفریده‌اند.

انتهای پیام /  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار