از فضاهای عمومی سطح شهر برای پخش فیلم كوتاه استفاده شود

منوچهر اكبرلو، عضو هیأت انتخاب دهمین جشنواره فیلم 100 گفت: نقش زمان در فیلم های 100 ثانیه ای بسیار پررنگ تر از فیلم های بلند داستانی است.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ منوچهر اكبرلو مدرس دانشگاه، سینمای كوتاه را یك سینمای مستقل دانست و اظهار كرد: این تصور كه این سینما كامل كننده سینمای بلند كشور است از اساس اشتباه است و باید با برگزاری جشنواره های مستقل و اكران های متعدد در سینماهای كشور و همچنین فضاهای عمومی سعی كنیم به تقویت این سینما كمك كنیم.

این منتقد سینما مشاركت عوامل حرفه ای در ساخت فیلم های كوتاه را در سال‌های اخیر چشمگیر دانست و خاطرنشان كرد: نگاهی كه چند سالی است نسبت به سینمای كوتاه، چه در میان هنرمندان حرفه ای و چه در میان مخاطبان، به وجود آمده، جدی نگاه كردن به سینمای كوتاه است. سینمایی كه بدون وابستگی به سینمای بلند هویت مستقل دارد و آن را نباید با هیچ سینمای دیگری مقایسه كرد بلكه باید با خودش سنجید.

عضو هیأت انتخاب دهمین جشنواره فیلم 100، حسی سازی و شخصیت سازی را در فیلم های 100ثانیه ای، كاربردی ندانست و گفت: در این گونه فیلم ها باید بر اساس یك رویداد حركت كنیم و چون نقش زمان در این نوع فیلم پررنگ تر است باید سعی كنیم از حواشی كه باعث كند شدن مسیر ساخت فیلم می شود، پرهیز كنیم.

این پژوهشگرو مترجم، فضاهای عمومی سطح شهر را از مكان های مناسبی برای پخش فیلم كوتاه و مینیمال توصیف كرد و گفت: بهترین مكان ها برای تبلیغات و جذب مخاطب برای تماشای آنها بهره گیری از فضاهای شهری از قبیل ایستگاه های حمل و نقل عمومی، مراكز تجاری و ... است كه می توان با اكران آنها زمان مردم را به بهترین نحو مدیریت كرد.

اكبرلو نگاه حرفه ای و متفاوت بسیاری از فیلمسازان كوتاه را ستود و بیان داشت: در بعضی از فیلم ها، نماهای متنوع و متعددی به كار گرفته شده كه پشت آن یك نگاه حرفه ای قرار دارد و فیلمساز حتی در جایی بسیار بیشتر از انتظار هم ظاهر شده كه باید با حمایت های لازم، زمینه پیشرفت او را مهیا كرد.

وی ادامه داد: حوزه هنری به عنوان نهاد متولی هنر اسلامی كشور باید از فیلمسازان كوتاهی كه در زمینۀ هنر انقلاب آثار فاخری را خلق كرده اند، حمایت جدی كند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار