استقبال هیل از بهبود روابط رژیم صهیونیستی و ترکیه: آشتی دوستان قدیمی با یکدیگر

یک نشریه آمریکایی از تلاش‌های مذبوحانه مقامات ترکیه برای بهبود روابط با رژیم صهیونیستی استقبال کرد.

استقبال هیل از بهبود روابط رژیم صهیونیستی و ترکیه: آشتی دوستان قدیمی با یکدیگربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه آمریکایی «هیل» در پایگاه اینترنتی خود نوشت: گزارش‌ها درخصوص بهبود روابط آنکارا و تل‌آویو جان تازه‌ای به روابط سیاسی منطقه خاورمیانه داده است. از دست دادن یک «دوستِ» قدیمی در این منطقه به خودی خود مشکل بزرگی بود؛ اما تیرگی روابط میان دو متحد منطقه‌ای آمریکا، باعث تشدید بحران‌های سیاسی خاورمیانه شده بود. از جدی‌ترین این مسائل می‌توان به نگرانی‌های بوجود آمده بدلیل اتهامات متقابل، اشاره کرد. تنش‌های میان ترکیه و تل‌آویو تا آنجا پیش رفت که آنکارا با تحت فشار قرار دادن شهروندان یهودی خود؛ آن‌ها را ازکشورشان فراری داد. 

نگارنده سپس می‌افزاید: ملاقات‌های مقامات دوطرف برای بهبود روابط همچنان ادامه دارد. گفتگوهای ژنو در هفته‌های اخیر که نشان از عزم دوطرف برای نزدیکی روابط دارد، باعث پیشرفت روند حل مسائل مهم شده است. این در حالی است که دوطرف گفتگوها درخصوص محاصره غزه را به مذاکرات آتی موکول کرده‌اند.  

در ادامه گزارش آمده است: «بنیامین نتانیاهو،» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در این خصوص اظهار داشت: بهبود روابط آنکارا و تل‌آویو نیازمند این است که دوطرف ازخودگذشتگی از سوی دو طرف و صرف‌نظر کردن از برخی خواسته‌هایشان است. به نظر می‌رسد مقامات ترکیه و [رژیم صهیونیتی] از تمامی ابزاری که در اختیار دارند، برای بهبود روابط استفاده بهینه می‌کنند.   

نگارنده در پایان با ابراز خوش‌بینی نسبت به نتایج این گفتگوها، می‎نویسد: «امیدواریم این تلاش‌ها به اتحاد میان مردم ترکیه و اسرائیل منجر شود و یهودی‌هایی که مجبور شدند ترکیه را ترک کنند بزودی به این کشور بازگردند.»  


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
مرگ بر اسراییل مرگ بر ترکیه
آخرین اخبار