همدان؛

همكاري شورا و شهرداري همدان براي ساماندهي سگ هاي ولگرد

رئيس كميسيون خدمات شهري، گفت:متأسفانه شاهد هستيم كه هر روز در زمينه اتلاف حيوانات از جمله سگ فيلمهاي كوتاه در فضاي مجازي منتشر شده و سبب حساس شدن جامعه ميشود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ گردان با اشاره به اينكه زندگي شهرنشيني و افزايش مصرفگرايي سبب افزايش حجم توليد زباله شده است، عنوان كرد: زباله به هر عنوان و بهويژه در حاشيه شهرها دلايل اصلي افزايش حيوانات شهري از جمله سگهاست.

وي با بيان اينكه زبالههاي رها شده در حاشيه شهرها كانون افزايش جمعيت سگهاست، افزود: اينكه عدهاي به بهانه ايجاد مشكل سگها در شهر اين حيوانات را ميكشند كار درستي نيست، از سوي ديگر عدهاي تلاش ميكنند اين سگها را از دست سگكشها نجات دهند.

رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر همدان با اشاره به اينكه بايد مشكل سگهاي شهري در همدان برطرف شود، اظهار كرد: راهحلهاي مديريت سگهاي شهري متفاوت است و عدهاي موافق تلف كردن آنها و عدهاي معتقد به عقيم كردن و انتقال آنها به پناهگاه هستند.

گردان با اشاره به اينكه اجراي هر كدام از اين روشها نيازمند اعتبار و هزينه است، گفت: با توجه به اينكه شهرداريها ارقام ميلياردي براي اين مشكل هزينه ميكنند بهتر است در اين راستا چارهاي براي ساماندهي پسماندها و از بين بردن كانونهاي افزايش سگها بيانديشند.

 وي عنوان كرد: معاونت خدمات شهري شهرداري همدان هزينههاي نگهداري از سگها را برآورد كرده و اميدواريم بتوانيم مصوبهاي براي شوراي اسلامي شهر و شهرداري داشته باشيم تا در راستاي تأمين هزينهها و نگهداري سگهاي بدون سرپناه اقدامات اساسي صورت گيرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.