یک سوم مدارس کشور از استانداردهای لازم فاصله دارند

رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس با بیان اینکه یک‌سوم مدارس کشور از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، عنوان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های آموزش و پرورش؛ نوسازی و ایمن ساختن این مدارس در برنامه ششم توسعه دیده شده است.

مرتضی رئیسی رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه دوسوم مدارس کشور از استاندارهای لازم برخوردار هستند و از این بابت نگرانی نداریم، گفت: تنها یک ‌سوم مدارس دارای استاندارهای لازم نیستند و از استاندارهای اصلی فاصله دارند که خوشبختانه با پیگیری‌های شخص وزیر و سیاست‌‌گذاری وزارت آموزش و پرورش بازسازی و نوسازی این مدارس در برنامه ششم توسعه دیده شده است.

وی اظهار داشت: این یک سوم مدارس به تخریب و جایگزین شدن مدارس جدید یا مقاوم سازی احتیاج دارند و عمدتا در کلان شهرها مانند تهران هستند. خوشبختانه با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر رسیدگی بیشتر به مناطق روستایی و مناطق محروم، وضعیت سرانه فضای آموزشی در شهرهای کوچک بهتر است.

رئیسی ایمن بودن مدارس در برابر زلزله را یکی از اهداف سازمان توسعه و نوسازی مدارس دانست و گفت: امید است با توجه به نگاه مثبت مجلس به سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش و افزایش کمک‌های مردمی بتوان باقی مانده مدارس را نیز ایمن سازی کنیم.

وی بیان کرد: بازسازی و نوسازی مدارس بر اساس استاندارهای روز، آیین‌نامه‌های زلزله و دستورالعمل‌های ملی ساختمان‌سازی انجام می‌شود به گونه‌ای که می‌توان گفت تمامی مدارس که به تازگی ساخته یا نوسازی می‌شوند در برابر زلزله ایمن و استاندارد هستند.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس در پایان عنوان کرد: با مساعدت مجلس و تامین اعتبارات و منابع قابل دسترس و همچنین کمک خیرین امیدواریم که تقویت اعتبارات برای مقاوم سازی مدارس و کمک به پروژه‌هایی که خیرین شروع کرده‌اند را داشته باشیم و هدفمان محقق شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
سلام. یه لطفی میکنین بفرمایید که تعریف مدرسه استاندارد چیه؟همین که یه چهار دیواری باشه کافیه، یا همینکه ضد زلزله باشه! اونوقت امکانات مدارس چه نقشی تو استاندارد بودنشون دارن؟
اول یه معیار برا مدارس استاندارد تعریف کنین مردم خودشون میتونن تشخیص بدن کدوم مدرسه استاندار داره و کدوم نداره.
آخرین اخبار