ابراز نگرانی چین از سند دفاعی استرالیا

پکن درباره اظهارات منفی مطرح شده در سند امنیتی جدید استرالیا در خصوص موضوعات مربوط به دریای چین جنوبی، به این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات چین ضمن ابراز نگرانی شدید درباره سند امنیتی جدید استرالیا در دریای چین جنوبی، به این کشور درباره به خطر انداختن ثبات منطقه آسیا و اقیانوس آرام هشدار دادند. 

 استرالیا روز پنجشنبه در راستای طرح افزایش حضور نظامی خود با هدف آنچه که حفظ ثبات منطقه نامید، برنامه ای بیست ساله را برای تقویت قدرت نیروی دریایی این کشور با استفاده از زیردریایی و ناوهای جنگی بیشتر رونمایی کرد. 

در این سند راهبردی که «کاغذ دفاعی سفید» نامیده می شود استرالیا «درباره سرعت و دامنه فعالیت های جزیره سازی چین در دریای چین جنوبی ابراز نگرانی کرد.»

«هوا چونیینگ،» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در نشستی خبری گفت: پکن به شدت درباره اظهارات منفی سند دفاعی استرالیا درباره موضوعات مربوط به دریای چین جنوبی و رشد توان نظامی چین نگران و ناراضی است.

چین مالکیت بیشتر مناطق دریای چین جنوبی را از آن خود می‌داند. حجم تجارت جهانی که سالانه از این منطقه عبور می کند بیش از پنج هزار میلیارد دلار تخمین زده می شود. ویتنام، مالزی، برونئی، فیلیپین و تایوان نیز ادعاهای مشابهی در این  دریا دارند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار