تایمزآو اسرائیل: لغو تحریم‌ها، ایران را در مسیر شکوفایی اقتصادی قرار داد

پایگاه اینترنتی تایمز آو اسرائیل اذعان کرد لغو تحریم‌ها علیه ایران، این کشور را به رونق اقتصادی می‌رساند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی تایمز آو اسرائیل در گزارشی به سفر اخیر " یوهان اشنایدر-آمان،" رئیس جمهور سوئیس، به ایران اشاره کرد و نوشت: روسای جمهور ایران و سوئیس نقشه راه جدیدی درباره گسترش همکاری‌های تجاری و مالی میان دو کشور ترسیم کردند. با لغو تحریم‌های ایران، از سوئیس خواسته شد فهرست سیاه مقامات ایرانی را لغو و امکان مبادلات بانکی را بار دیگر فراهم کند.

تایمز آو اسرائیل در ادامه نوشت: " یوهان اشنایدر-آمان" در سفر به ایران، دو دیدار مهم با "آیت الله خامنه‌ای،" رهبر عالیقدر، و "حسن روحانی،" رئیس جمهور ایران، انجام داد. از دیگر نکات قابل توجه این سفر می‌توان به دیدار رئیس جمهور سوئیس با جمعی از بازرگانان و فعالان تجاری اشاره کرد که نمایانگر عزم دو کشور برای برقراری روابط اقتصادی است. سوئیس پس از ایتالیا، آلمان، فرانسه و انگلیس، پنجمین کشور اروپایی است که ضمن استقبال از توافق هسته‌ای برای برقراری روابط تجاری با ایران اعلام امادگی می‌کند. ایران خواسته مهمی از سوئیس دارد و آن بازگشت به نظام بانکداری و استفاده از سامانه بانکی این کشور اروپایی است.

تایمز آو اسرائیل در پایان نوشت: لغو تحریم‌ها فرصت خوبی به ایران داد تا اقتصاد خود را در حوزه‌های نفتی و غیرنفتی تقویت کند. این موضوع م‌تواند ایران را به قطب اقتصادی در خاورمیانه تبدیل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار