ستاره مورینیو سعودی‌ها‌ را نا امید کرد

الاتحاد رقیب عربستانی سپاهان برای خرید سولی مونتاری هزینه میلیون دلاری انجام داده اما مهاجمی که با خوزه مورینیو قهرمان لیگ اروپا شده به درد تیم جدیدش نخورده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الاتحاد عربستان را باید جدی‌ترین رقیب سپاهان در گروه A لیگ قهرمانان آسیا دانست. تیمی‌که در دیدار اول گروه از لکوموتیو در تاشکند یک امتیاز گرفته و قصد دارد در دیدار برگشت به هر سه امتیازی خانگی دیدار خود دست پیدا کند.
 
در ترکیب اصلی تیم سوم جدول لیگ‌برتر عربستان دو بازیکن خارجی حضور دارند که یکی از آنها«اسم» بزرگی دارد و عملکردش کاملا قابل نقد بوده و دیگری اسم و رسمی‌ ندارد اما آقای گل فعلی لیگ عربستان است.
 
اسم بزرگ حاضر در اردوی الاتحادی‌ها سولی مونتاری است. مهاجم غنایی اینتر مورینیو که یا این تیم سه گانه را در سال 2010 فتح کرد.
سولی که با پورتموث FA کاپ انگلستان را (08-2007) بالای سر برده بود؛ با اینتر جام‌حذفی ایتالیا(کوپا ایتالیا)،جام قهرمانی لیگ کالچو و لیگ قهرمانان اروپا را با هم بدست آورد و این افتخار کوچکی نبود.
 
مونتاری مورینیو افتضاح، ونزوئلایی بی‌نام و نشان آقای گل
با این حال خرید میلیون دلاری الاتحاد با تمام عناوینی که در ویترین افتخاراتش داشته هنوز به درد تیم جدیدش نخورده است. این در شرایطی است که دیگر خرید کم نام و نشان این فصل الاتحاد، خاویر ریواس ونزوئلایی در 17 هفته 17 گل زده تا بهترین خارجی لیگ‌برتر عربستان لقب بگیرد و آقای گل رقابت‌ها باشد.
 
* مونتاری اسمی‌ بزرگ با عملکردی ناامیدکننده
هیچ بعید نیست که به زودی زود متولیان الاتحاد عذر سولی مونتاری بزرگ را بخواهند. توقع عربستانی‌ها از بازیکنی که 2 بار سوپرکاپ ایتالیا را برده بیشتر از اینها بوده است. سولی با اینتر در فینال لیگ قهرمانان اروپا بایرن‌مونیخ را با تمام ستاره‌هایش 2- صفر برد اما حالا عملکردش ناامیدکننده است. هافبکی که پس از اینتر میلان در ساندرلند انگلستان و آث‌میلان هم خوب بوده به این نیت درون تور الاتحادی‌ها جای گرفت که کمک حال کادر فنی رومانیایی آن باشد.
 
اما در عمل بازیکنی که هم به منچستر سیتی گل زده و هم به بارسلونا،در الاتحاد به درد نخورده است. این هافبک غنایی طی 16 دیدار فصل فرصت کافی برای بازی پیدا کرد، با این حال فقط دو گل به تیم‌های کاندیدای سقوط نجران و الرائد زد. مونتاری در هفته چهارم لیگ‌برتر عربستان مقابل القادسیه هم دو پاس گل به ریواس داد تا کل کارنامه‌اش در همین چهار حرکت مفید خلاصه شود.
 
ملی‌پوش سابق فوتبال غنا در لیگ قهرمانان هم راه به جایی نبرد. یعنی 90 دقیقه استفاده از او در دیدار پلی‌آف برابر نماینده عمان و 63 دقیقه تلاشش برابر لکوموتیو نه گل در پی داشت و نه زمینه‌سازی برای رسیدن به گل.
 
به این ترتیب عملکرد ضعیف سولی عاملی شده تا مالکان الاتحاد به این باور برسند که پولشان را در راه جذب این بازیکن سرشناس دور ریخته‌اند.
 
* آقای گل ونزوئلایی فوتبال عربستان
شاید اگر خرید خاویر ریواس ونزوئلایی نبود، امروز الاتحاد با 36 امتیاز بعد از الهلال و الاهلی تیم سوم لیگ‌برتر عربستان نبود. خاویر 26 ساله بر خلاف سولی مونتاری هیچ سابقه درخشانی ندارد. اما در فصل جاری فوتبال عربستان طی 17 دیدار و 1436 دقیقه 17 گل زده تا بهترین خارجی فوتبال عربستان و آقای گل آن باشد.
 
مونتاری مورینیو افتضاح، ونزوئلایی بی‌نام و نشان آقای گل
مهاجم نوک الاتحاد خطرناک‌ترین مهره هجومی ‌ویکتور پیتورچای رومانیایی است. خاویر هفته قبل روی پاس دقیقه 34 فهد الموالید دروازه لکوموتیو را باز کرد تا الاتحاد دست خالی از تاشکند بازنگردد.
 
می‌توان گفت متولیان تیم عربستانی هر چقدر از خرید سولی مونتاری گرانقیمت از آث میلان  پشیمان شده‌اند؛ در مقابل خوشحالند که بازیکن کم‌نام و نشان دپورتیو تاچیرا را از فوتبال ونزوئلا به خدمت گرفته‌اند. مهاجمی ‌که اگر نباشد، الاتحاد در فاز هجومی ‌قدرتی نخواهد داشت.
 
 
منبع:مشرق
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.