کمبود آب یکی از نگرانی‌های جدی‌ کشور است

وزیر نیرو گفت: امروزه با توجه به خشکسالی که در کشور ما وجود دارد، مساله کمبود آب به یکی از جدی‌ترین نگرانی‌های ما تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، چیت‌چیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم آب و انرژی که در دانشگاه شریف برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از نگرانی‌های جدی کشور مساله آب است، باید توجه داشت یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی جوامع توجه به مساله فنی و اقتصادی است که این موضوع در جوامع پیشرفته هم‌افزایی ایجاد می‌کند و به توسعه سریع این جوامع منجر می‌شود .یکی از مصادیق بارز آب و انرژی توجه به زیر ساختها در جامعه است. در دوره‌هایی وزارت نیرو اقدام به احداث نیروگاه‌هایی در مناطق مختلف کشور کرد که به علت کمبود آب در این مناطق وزارت نیرو مجبور شد در آن مناطق چاه آب حفر کند که این موضوع باعث نشست دشت‌ها و کاهش آب‌های زیر زمینی در آن منطقه شد که این موضوع ما را با مشکلات زیادی مواجه کرد . ما امروزه در کشور با مشکلات جدی‌ در زمینه کشت مواجه هستیم.

چیت‌چیان در ادامه با اشاره به موضوع رودخانه‌ها و دریاچه‌های کم آب گفت: متاسفانه برای سرازیر شدن ذهاب به کارون فکر جدی‌ای نشد و ما امروزه با آلودگی رود کارون مواجهیم که این مساله از عدم توجه به پیوستگی آب و انرژی نشات می‌گیرد و خشک شدن و کم آب شدن رودهای ما و دریاچه‌های ما باعث به وجودآمدن ریزگردها شده است. از دیگر نتایج عدم توجه به آب و انرژی مساله انتشار گازهای گلخانه‌ای و سرازیر شدن سیلاب ها در مناطق مختلف کشور است. 

وی در ادامه افزود: برای نیروگاه‌ها باید فکرهای اساسی شود و هوشمند سازی و کنترل‌ها برای ثبت میزان برداشت از آبهای زیر زمینی باید نظامند شود.یعنی آب به موقع در اختیار صنعت و کشاورزی و تامین شبکه برق قرار گیرد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار