با موافقت نمایندگان؛

کلیات طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد تصویب شد

با موافقت نمایندگان مجلس طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد تصویب شد.

کلیات طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد تصویب شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز سه شنبه 11 اسفند ماه کلیات طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد را بعد از بررسی به تصویب رسانند.

کلیات این طرح با 133 رای موافق، 14 رای مخالف و 6 رای ممتنه از مجموع 207 نماینده حاضر در صحن  مجلس به تصویب رسید.

شایان ذکر است حمید رضا فولادگر سخنگوی کمیسیون مشترک قبل از رای‌گیری در این طرح، در تشریح طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد اظهار داشت: این طرح به منظور تاسیس سازمان جدیدی نبوده بلکه ما خواهان ارتقای کیفی و توسعه سازمان استاندارد هستیم.

وی تاکید کرد: قوانین سازمان استاندارد قبل از انقلاب تدوین شده البته چندین بار طی این سالها اصلاح شد اما بیشتر قوانین سازمان استاندارد مربوط به کالاهای صنعتی بود که زیر نظر وزارت صنعت و معدن اداره می‌شود.

فولادگر همچنین تصریح کرد: در برنامه پنجم و در بند 4-21 تاکید شده که باید نظام استاندارد توسعه و ارتقا یابد که به همین منظور در  مجلس هشتم این امر مورد بررسی قرار گرفت که متاسفانه هیچ کدام از پیشنهادات تصویب نشد.

سخنگوی کمیسیون مشترک بیان داشت: تنها در مجلس هشتم یک بند به اسم 34 اضافه شد که آن هم تنها عبارت مقام معظم رهبری را در برنامه پنجم مورد تاکید قرار می‌داد.

وی با بیان اینکه طرح ارتقا و تقویت سازمان استاندارد در مجلس هشتم آماده شد که متاسفانه زمان برای بررسی نداشت و  به مجلس نهم موکول شد و این طرح در مرکز پژوهش‌های مجلس با حضور سازمان استاندارد و دولت بررسی و تدوین شد.

فولادگر ادامه داد: بعد از آن هم کمیسیون مشترکی با حضور اعضای کمیسیون های مرتبط به استاندارد یعنی صنایع، عمران، انرژی و برنامه و بودجه تشکیل شد که تمامی موارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون مشترک اذعان داشت: سازمان استاندارد تنها به بحث صنعت ورود دارد که ما سعی کرده ایم در این طرح قوانین را طوری برنامه ریزی کنیم که همه حوزه‌های تولید و خدمات زیر نظر آن قرار بگیرند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: مزیت قوانین تدوین شده درطرح تقویت و توسعه نظام استاندارد به سازمان استاندارد فعلی آن است که بخش حقوقی ان تقویت شده و منابع مالی آن نیز مشخص شود و همچنین شرح وظایف این سازمان کامل تدوین شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، دولت ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار