پهپادها به جنگ کوسه‌ها می‌روند + تصاویر

پهبادها در سواحل نیو ساوت ولز برای جنگ با پهبادها لشگر کشی می کنند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با گسترش تکنولوژی، پهبادها به قدری در حال پیشرفت هستند که از آن ها می توان برای عملیات نجات استفاده کرد. اکنون کشور استرالیا با برداشتن گامی بزرگ در این عرصه و طراحی پهبادهایی با قدرت پرواز در ارتفاعات بالا به بسیاری از مشکلات نجات این کشور کمک کرد. 

در حال حاضر استرالیا با بهره گیری از تکنولوژی پهبادها در سواحل دریا و اقیانوس کوسه ها را شناسایی کرده و افرادی که در آن جا شنا می کنند از خطر حمله کوسه ها نجات می دهند. این پهباد که مجهز به چشم دوربین است کل سواحل نیو ساوت ولز رصد می کنند. 

پهبادها به جنگ کوسه ها می روند +تصاویر

شایان ذکر است که درسال گذشته قریب به 14 کوسه در همین منطقه به مردم حمله کردند که یک تلفات هم داشت. این پهبادها با ارزش 180 هزار دلار "Little Ripper" نام گذاری شده اند و از همین هفته به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفتند. دوربین این پهبادها با طراحی فوق پیشرفته کلیه مسیر هوایی را به کامپیوترهای روی زمین منتقل می کنند. این پهبادها مجز به یک جعبه خاص با دسته بلند هستند که در هنگام وقوع  خطر جهت عملیات نجات پایین می آید. در این جعبه وسایل امداد رسانی، مواد دفع کننده کوسه و یک قایق نجات با ظرفیت 3 نفر قرار گرفته است.

پهبادها به جنگ کوسه ها می روند +تصاویر

باطری   Vapor 55 این پهباد می تواند تا 150 دقیقه این هواپیمای بدون سرنشین را روی هوا نگه دارد، در حال حاضر محققان در حال کار کردن بر روی نرم افزاری است که در آینده این پهبادها بتوانند خودشان به صورت خودکار کوسه ها را شناسایی کنند.

منبع:Theverge

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار