قزوین؛

برگزاری اولین جشنواره قلم ویژه مدارس اموزش از راه دور

مهلت ثبت نام و ارسال طرح به این جشنواره تا پایان اسفند ماه است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛رییس اداره مشارکتهای مردمی و مدارس غیر دولتی  اموزش و پرورش استان قزوین گفت : معلمان و دانش اموزان مدارس از راه دور می توانند به سایت  ghalam .medu.ir مراجعه کنند .

قاسم ابراهیم زاده اضافه کرد: جشنواره قلم در چهار محور شامل خلاقیت ، نواوری و کار افرینی ویژه دانش اموزان ، ارایه روشی نو در تولید محتوای الکترونیکی ویژه معلمان ، همفکری ، همکاری و تحقق مشارکت ویژه خانواده ها ، خاطره نگاری و ثبت تجربیات ارزنده ویژه طرح نگار برگزار می شود .
ابراهیم زاده کیفیت بخشی به فعالیتهای اموزشی و پرورشی این مدارس و پرورش خلاقیت و رشد ایده پردازی تفکرات کار افرین را از اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد .

19 مرکز اموزش از راه دور در استان فعالیت می کنند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۸ فروردين ۱۳۹۵
آموزش از راه دور در مناطق محروم و پراکنده
برای روشن شدن اهمیت اموزش در همین جا جمله ی زیبا ی نلسون ماندلا را در خصوص اموزش ذکر میکنم " اموزش قدرتمندترین سلاحی است که می توان در راه تغییرجهان مورد استفاده قرار داد "او پس از سالها در زندان اپارتاید سر انجام در اخرین دهه قرن بیستم ازاد شد و از این سلاح برای تغییر کشور خود استفاده نمود.
بدون شک سیستم آموزش از راه دور یکی از بزرگترین خدمات آموزشی است که در همه جا بویژه در مناطق محروم و پراکنده ارایه شده است در این گونه مناطق با پراکندگی و فاصله بیش از هشتاد کیلومتر که عملا"تجمیع دانش اموزان لازم التعلیم میسر نمی باشد و هزینه های زیادی برای مدارس شبانه روزی آن هم نه برای همه ی دانش آموزان بر دولت تحمیل می نماید.اهمیت آموزش از راه دور ملموستر میگردد.اگر بخواهیم دولت مردان در خصوص اقتصاد مقاومتی به رهبر معظم انقلاب در این عرضه لبیک بگویند کمک به آموزش از راه دور و ارتقای کمی و کیفی آن می باشد.بنده از جمله فرهنگیانی هستم که تمام دوران خدمت 30 ساله خود را بجز دو سال که درمدارس خارج از کشور خدمت نمودم در مناطق محروم بخش ارژن و کوهمره سرخی در استان فارس بوده است. تجارب زیادی در مقاطع مختلف بویژه متوسطه دارم. خاطرات زیادی از ترک تحصیل بهترین دانش آموزانی دارم که به علت نبود یک مدرسه ی بزرگسال و مردود شدن در سال آخر دبیرستان و از دست دادن شرایط تحصیل مجبور به ترک تحصیل و اعزام به خدمت سربازی و فاصله با درس و تحصیل گرفته و سرنوشت آنها به کلی تغییر کرد. با تاسیس مدرسه آموزش از راه دور در این منطقه در سال 1386 این دسته از دانش آموزان با استفاده از معافیت تحصیلی می توانند به تحصیلات خود ادامه دهند و سر خورده نشوند و حتی پس از اخذ دیپلم دوباره به دبیرستانهای روزانه بر گردند و دوره پیش دانشگاهی خود را به اتمام برسانند و وارد آموزش عالی شوند . در فعالیت 8 ساله آموزش از راه دور این منطقه دانش آموزان زیادی موفق به قبولی در دانشگاه های معتبر کشور شده و نیرویی کار آمد برای جامعه خود می باشند. در این مناطق زیر ساخت آموزش الکترونیک هنوز مهیا نمی باشد. پیشنهاد میگردد از طریق سیما و تلوزیون در برنامه آموزشی با برنامه خاص تدوین گردد .هزینه برنامه ها را میتوان از مدارس آموزش از راه دور تهیه نمود .وپیشنهاد بعد همان کتب آموزسی که قبلا" تهیه می شد باید تهیه و ذر دست رس دانش آموزان قرار گیرد .چون در اکثر مناطق محروم هنوز حتی مدارس ودبیرستانها فاقد شبکه اینترنت می باشند . در پایان موفقیت دست اندر کاران وبرنامه ریزان مدارس آموزش از راه دور را از خداوند متعال مسئلت داریم. واسلام