اهواز؛

جشنواره مد و لباس ایرانی ـ اسلامی در اهواز

جشنواره مد و لباس ایرانی ـ اسلامی شاید تنها جایی باشد که تمامی حلقه‌های تولید لباس در کنار هم قرار می‌گیرند و با هم تعامل نزدیک دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشست مطبوعاتی که صبح سه‌شنبه ١١ اسفند برگزار گردید، گفت : در دومین جشنواره مد و لباس ایرانی ـ اسلامی که از ١٥ تا ١٩ اسفند 94 در نگارخانه شهید رضایی‌نژاد دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود، تعامل بین حلقه‌های تولید لباس، طراحان، کارگاه‌های تولید و... به خوبی برقرار می‌شود و بدون شک گام مثبتی در این راه برداشته خواهد شد.

همایون قنواتی افزود: برگزاری این جشنواره قدم بسیار مهمی است که هم به جریان هنری و طراحان و هم به تولیدکنندگان کمک بسیاری خواهد کرد.

همچنین مدینه نری‌میسا، مدیر اجرایی جشنواره، گفت: نمایشگاه طراحی لباس مدارس در تاریخ ٢٧ آبان ٩٤ برگزار شد و اکنون نیز ٦٤٠ اثر به دبیرخانه رسید که تعداد آثار بخش مدارس ٢٥٠ اثر بود که از این میان بعد از داوری ١٣٩ اثر انتخاب شد. همچنین از ٣٢٠  اثر بخش مانتو اجتماع ١٢٠ اثر و از  بخش مانتو مجلسی از بین ٧٠ اثر ٤٠ اثر انتخاب شد. در مجموع ٣٩٩ اثر در نمایشگاه ارایه خواهد شد.

نری‌میسا ادامه داد: خوشبختانه طراحان خوزستانی در جشنواره مد و لباس منطقه‌ای خلیج فارس شرکت کردند و ١١ طرح آن‌ها برای ارایه در جشنواره انتخاب شد که موفق به کسب رتبه‌های بسیار خوبی در جشنواره نیز شدند. در همین زمینه نیز غرفه‌ای در نمایشگاه برای نمایش آثار برگزیده آن جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از سه برند معتبر استان یاد کرد و گفت: برند فریبا (فریبا چراغی)، تانسو ( فرزاد باقری) و برند ایواز (تولیدی آفتاب از شریعتی و گلواژه خزاعی به عنوان طراح) از برندهای معتبر استان هستند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.