اصفهان؛

سردار شهید حسن غازی فرمانده گردان توپخانه دفاع مقدس

یازدهم اسفند ماه سالگرد شهادت سردار شهید حسن غاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سردار شهید غازی در سال 1338 در خانواده ای مذهبی در شهر شهید پرور اصفهان متولد شد،تحصیلات ابتدایی را تا دیپلم با موفقیت کامل سپری کرد و آغاز دوران دبیرستان را شروع فعالیتهای سیاسی خود قرار داد.

وی با شروع انقلاب اسلامی به صورت چشمگیر برای فرو پاشی رژیم طاغوت شاهنشاهی تلاش می کرد و در این راستا با پخش پیامها و اعلامیه ها و تصاویر حضرت امام خمینی ( ره ) بارها جان خود را به خطر انداخت.

احمد رضا مهنام پیشکسوت فوتبال در باره این شهید گفت : وی در سن 16 سالگی بعنوان کاپیتان تیم فوتبال جوانان سپاهیان بسیار خوش درخشید و در مسابقات قهرمانی کشور هم در منتخب اصفهان بعنوان ورزشکاری متدین ، خوش فکر ، خوش اخلاق ، مستعد و با خلوص مطرح شد .

وی ادامه داد : پس از پایان دوره دبیرستان در رشته ی پزشکی دانشگاه اصفهان پذیرفته و مشغول به تحصیل شد . او با پیروزی انقلاب اسلامی و شروع تحرکات ضد انقلاب در غرب کشور پس از طی یک دوره امداد پزشکی در بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان بی درنگ برای ستیز با گروههای منحرف ضد انقلاب و التیام زخمهای رزمندگان اسلام و مردم ستمدیده و محروم کردستان عزم آن دیار نموده و تمام تلاش خویش را در راه کمک به آنان در طبق اخلاص می گذارد.

سردار مهدی سیوندیان از دیگر همرزمان وی گفت : شهید غازی در ابتدا مسئولیت یکی از آتشبارهای توپخانه را عهده دار شد لذا لیاقت و کاردانی ایشان باعث شد تا بعنوان فرمانده گردان توپخانه خدمات شایانی را به جنگ بنماید

وفرماندهی کل سپاه مسئولیت ایجاد اولین گروه توپخانه سپاه را به وی واگذار نمود و بعد از مدتی یگانهای مستقل توپخانه در سپاه با همفکری ایشان به وجود آمدند .

سردار شهید حسن غازی در 11 اسفند 1362 در عملیات خیبر به خط مقدم طلائیه رفت و تیر بار بدست همپای بسیجیان عاشق ساعتها جنگید و نهایتاً هدف تیر مستقیم تانک دشمن قرار گرفت و جنازه ی او در طلائیه ماند و زیر آب رفت و بازنگشت



انتهای پیام/م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.