ایجاد زمینه تفریحات سالم از راه‌های منطقی مقابله با هیجان است

یکی از راه‌های موثر در تخلیه هیجانات نوجوانان، ایجاد تفریحات سالم، برنامه‌های تئاتر، ورزش‌های سالم است که از راه‌های منطقی مقابله با هیجان محسوب می‌شود.

ربابه غفار تبریزی روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: هیجانات منفی گاهی احساسی، منطقی و نیز فلسفی است واکنش ما در برابر احساسی باید به گونه‌ای باشد که نوع تفکر خود را عوض کنیم تا بتوانیم هیجان خود را کنترل کنیم و در مواجه با احساس منطقی باید راه حل مسئله را ارائه دهیم و از شکست خود نتیجه بگیریم تا هیجان خود را کنترل شده بروز دهیم اما در مواقعی که هیجان ما در مواجه با مسائل فلسفی اتفاق می‌افتد.

وی عنوان کرد: هیجان سازنده و مثبت، هیجانی است که به حریم دیگران تجاوز شود، که این مسئله در هیجانات مثبت و منفی به طور یکسان است.

تبریزی در پایان افزود: نحوه مقابله با هیجانات در دوران بلوغ بسیار متفاوت است و والدین باید بدانند که با فردی که نیمی را در دوران کودکی و نیمی را در دوران جوانی جستجو می‌کند مواجه هستند و به هیچ عنوان به پرخاشگری و سرکوب نباید شخصیت وی را مورد تهاجم قرار دهند و تنها باید با گفت‌و گو مشکلات نوجوانان را حل کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار