بهای نفت افزایش یافت/ طلا ارزان شد

با افزایش احتمال محدودیت تولید نفت، بهای این ماده به بالاترین سطح خود در دو ماه گذشته رسید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "رویترز" پس از چندین ماه عملکرد ضعیف، بهای نفت در بازارهای جهانی به بالاترین سطح در دو ماه گذشته رسید. 

وزیر انرژی روسیه روز سه شنبه اعلام کرد تعدادی از بزرگ ترین تولید کنندگان نفت در جهان تصمیم گرفته اند تولید این ماده را کاهش دهند. 

روسیه، عربستان و قطر ماه پیش اعلام کرده بودند حاضر هستند تا تولید نفت خود را در سطح ماه ژانویه حفظ کنند. چند کشور آفریقایی، آمریکای لاتین و خلیج فارس نیز برای انجام اقدامی مشابه اظهار علاقه کرده بودند. 

نفت خام سبک آمریکا با افزایشی 65 سنتی یا 1.9 درصدی به 34.40 دلار به ازای هر بشکه رسید که بالاترین بهای طلای سیاه از 5 ژانویه (دو ماه پیش) است. نفت برنت نیز با افزایشی 0.7 درصدی با بهای بشکه ای 36.81 دلار در بازارهای جهانی مبادله شد.

بسیاری از سرمایه گزاران بازار نفت، از وضع بازار این ماده در آینده با خبر نیستند؛ چرا که ایران اظهار کرده علاقه چندانی به کاهش تولید ندارد و انتظار می رود این کشور تولید نفت خود را در ادامه سال افزایش دهد.

در همین حال طلا در بازارهای جهانی با 0.2 درصد کاهش به 1235.96 دلار در هر اونس رسید. بهای فلز زرد در ماه فوریه با افزایشی 10.7 درصدی بیشترین رشد را از ژانویه سال 2012 تجربه کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار