سی‌ان‌ان: اوپک، شرمنده! تولیدات نفت آمریکا رکورد زد+ نمودار

سی‌ان‌ان مانی در گزارشی به افزایش تولیدات نفت آمریکا به بالاترین سطح در 43 سال اخیر پرداخت.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی‌ان‌ان مانی در گزارشی به نقل از مت اِگان" نوشت: درحالیکه اعضای سازمان اوپک بر سر کاهش تولیدات نفتی چانه‌زنی می‌کنند تا بهای طلای سیاه را به ثبات برسانند، تولیدات نفت آمریکا به بالاترین سطح در 42 سال گذشته رسیده است.

آمریکا در سال گذشته میلادی به طور متوسط روزانه 9.43 میلیون بشکه نفت تولید کرد، این بالاترین رکورد از سال 1972 (1351) محسوب می‌شود. این حجم از تولیدات نفتی در آمریکا 89 درصد بیشتر از سال 2008 (1386) است.

سی‌ان‌ان مانی در ادامه نوشت: کاهش کم سابقه بهای نفت در ماه‌های اخیر اندکی از حجم تولیدات نفتی کاسته است؛ اما تولیدکنندگان نفتی در آمریکا روندی وارونه داشتند و با تمام توان به استخراج نفت شیل پرداختند. "جیسون بورداف،" استاد دانشگاه کلمبیا و مشاور اسبق انرژی کابینه "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، در این باره گفت: به نظر می‌رسد رکود بهای نفت، تولیدکنندگان آمریکایی را هیچ نگران نکرده است. 

افزایش استخراج نفت شیل برای آمریکایی‌ها سوخت ارزانتری را به ارمغان آورد بطوریکه بهای کنونی 2 گالن بنزین (1.7 لیتر) معادل 2 دلار است. افزایش تولیدات نفتی موجب شد آمریکا به یک بازیگر مهم در بازار نفت جهانی پس از عربستان و روسیه تبدیل شود. پیامد دیگر افزایش تولیدات نفتی آمریکا، وجود مازاد تولیدات در بازار بوده است.

افزایش حجم تولیدات نفتی آمریکا از سال 2012: 

سی‌ان‌ان: اوپک، شرمنده! تولیدات نفت آمریکا رکورد زد+ نمودار

بهای جهانی نفت به طور مستقیم از حجم تولیدات این ماده سوختی تاثیر می‌پذیرد. بهای نفت ماه گذشته به 26 دلار در هر بشکه کاهش یافت که 75 درصد کمتر از نیمه سال 2014 بود. به روزرسانی پالایشگاه‌های نفتی آمریکا و بکارگیری تجهیزات نوین در آنها موجب شد، استخراج نفت در این کشور با سهولت بیشتری انجام شود. شرکت‌های نفتی در آمریکا از هزینه کم استخراج سود بردند و در برابر کاهش فعالیت‌ها مقاومت کردند.

"برایان یانگ برگ،" کارشناس ارشد در موسسه "ادوارد جونز،" در این باره گفت: بهای نفت شیل بیش از هر نوع نفت دیگری خاصیت ارتجاعی دارد. شرکت‌های نفتی با سرمایه‌گذاری در نفت شیل می‌توانند به سوددهی بیشتری برسند.

نوسان بهای نفت در سال 2015:

سی‌ان‌ان: اوپک، شرمنده! تولیدات نفت آمریکا رکورد زد+ نمودار

بسیاری از شرکت‌های نفتی درنظر دارند سرمایه‌گذاری‌های خود را در سال 2016 کاهش دهند و به این ترتیب می‌توان به کاهش تولیدات نفتی آمریکا نیز در سال جدید میلادی امیدوار بود. "تام کلوزا،" رئیس مرکز پژوهشی "اطلاعات بهای نفت،" پیش‌بینی کرد کاهش تولیدات نفتی در 48 ایالت آمریکا می‌تواند روزانه حدود 9 میلیون بشکه نفت از تولیدات این کشور کم کند.

سی‌ان‌ان در پایان نوشت: با عرض شرمندگی خدمت اعضای اوپک که برای کاهش تولیدات نفتی تلاش می‌کنند، شرکت‌های آمریکایی در استخراج طلای سیاه تختِ گاز می‌روند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار