قزوین؛

برگزاری سوگواره نبوی در امامزادگان استان

ششمین سوگواره نبوی از بیستم تا بیست و چهارم اسفند ماه در60 بقعه شاخص استان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ، اجرای برنامه رهروان یاس نبوی درعصر شهادت و شام غریبان حضرت زهرا(س) را از ویژه برنامه های این مراسم دانست.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی افزود: در سوگواره نبوی امسال به دنبال ترویج و ترغیب وقف فاطمی در استان هستیم.

وی اضافه کرد: در استان قزوین فقط 2 وقف برای حضرت فاطمه(س) داریم که  باید افراد را به وقف حضرت زهرا(س) تشویق و ترغیب کنیم.

وی اطعام به عزاداران حضرت زهرا(س) و قرائت خطبه فدکیه در بقاع شاخص استان را از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه در ایام شهادت حضرت فاطمه (س)در استان برشمرد.

نوروزی از تشکیل مرکز تخصصی حفظ قرآن   و راه اندازی مدارس شبانه روزی قرآن در استان در سال آینده خبر داد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان  به چهارمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد و اظهارداشت:آزمون کتبی این طرح همزمان با سراسر کشور پنجشنبه در استان برگزار می شود.

نوروزی ادامه داد: ثبت نام از قرآن آموزان از ابتدای امسال آغاز شده بود که دوره آزمون شفاهی این طرح از ابتدای اسفندماه آغازو امروز به کار خود پایان داد و فردا نیز آزمون کتبی درامامزاده اسماعیل (ع)و امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این دوره از مسابقات با شرکت بالغ بر 3 هزار و پانصد حافظ قرآن کریم در 2 بخش خواهران و برادران همزمان با سراسر کشور از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان همچنین به طرح نوروزی آرامش بهاری اشاره کرد و گفت: این طرح نیز برای پنجمین سال متوالی در استان از بیست و هشتم اسفند تا هفدهم فروردین  در بقاع متبرکه استان اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام نوروزی افزود: طرح آرامش بهاری در بیش از 60 بقعه متبرکه استان و همچنین در بیش از 30 مسجد شاخص در استان بصورت شبانه روزی به  مسافران نوروزی خدمات دهی می کنند.

وی برپایی خیمه های معرفت ، ایستگاه همه واقف باشیم، ایستگاه عفاف و حجاب، اجرای مسابقات فرهنگی و ایستگاه های صلواتی و عقد 30 زوج در سال تحویل ، اجرای مسابقات فرهنگی و راه اندازی شبکه ثبت نام خادم افتخاری را از دیگر برنامه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ایام نوروز ذکر کرد.

نوروزی گفت: در ایام نوروز اجرای طرح مودت را در برخی از امامزادگان استان که نیاز به مرمت و ساخت و ساز دارند را نیز اجرا خواهیم کرد.

نوروزی اعلام کرد: طبق دستورالعملی که به متولیان بقاع متبرکه داده شده است کار عمرانی از 25 اسفند در استان متوقف می شود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار