افزایش روند رشد پژوهش در حوزه هوایی و هوانوردی

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: روند رشد پژوهش در حوزه هوایی و هوانوردی افزایش داشته و رشد مثبتی را آغاز کرده است.

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: خوشبختانه با فعالیت ستاد هوایی و هوانوردی معاونت علمی پژوهش در این حوزه رشد مثبتی را آغاز کرده است اما میزان رشد هنوز کفایت نمی‌کند، این روند رشد دارای سرعت کافی نیست و باید این روند را سرعت ببخشیم.

وی ادامه داد: اگر پژوهش تقاضا محور باشد، می‌تواند پایدار باشد و مخاطب خود را در حوزه فناوری پیدا کند اما طبیعتاً اگر تقاضا محور نباشد و عرضه محور باشد بر مبنای یکسری ایده‌های صرفاً خلاق و بدون تقاضا ارائه می‌شود و ممکن است به سرانجام نرسد و مخاطبی نداشته باشد.

منطقی با اشاره به فعالیت‌ ستاد توسعه هوایی معاونت علمی در راستای کاربردی کردن پژوهش‌ها عنوان کرد: تمامی پژوهش‌های تعریف شده ستاد توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری با محوریت کاربردی بودن تعریف شده و اغلب این پژوهش‌ها بر مبنای یک نیاز فعلی یا نیازی در آینده تعریف شده‌اند.

وی تصریح کرد: باید پژوهش‌های مختلف دانشگاهی و پژوهشگاهی بر اساس نیاز آینده سمت و سو داده شود تا هم حجم میزان پژوهش‌های کاربردی در دانشگاه‌ها افزایش یافته و هم زمانی که پژوهش‌ها به نتیجه می‌رسد، مشتریانی برای این پژوهش‌ها وجود داشته باشد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار