واشینگتن تفنگداران بازداشت شده در ایران را مواخذه می کند

شبکه سی ان ان از احتمال مواخذه تفنگداران بازداشت شده آمریکایی در ایران و کادر مرکزی فرماندهی آنها خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان» گزارش داد یک مقام مسئول درپرونده تفنگداران آمریکایی، با اذعان به مشخص شدن اشتباه صورت گرفته ازطرف ملوانان ومرکز فرماندهی نیروی دریایی آمریکا، ازارسال نتایج تحقیقات به فرماندهان ارشد آمریکا واحتمال مواخذه ملوانان وپرسنل مرکز فرماندهی خبر داد.

بر این اساس نیروی دریایی آمریکا درارتباط با تفنگداران آمریکایی دستگیر شده درحریم مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران درخلیج فارس اقدام به بازجویی این ملوانان کرده است.

یک مقام مسئول که بطورمستقیم با پرونده تفنگداران درارتباط است به سی.ان.ان گفت، با وجود آماده شدن گزارش اولیه بازجویی های انجام شده از ملوانان آمریکایی، بخاطر اینکه ملوانان و دیگرمقامات نیروی دریایی ممکن است بخاطر این اشتباه مورد تنبیه نظامی قرارگیرند، انتشار این گزارش تا زمان حل و فصل این پرونده امکان پذیر نخواهد بود.

سی.ان.ان به نقل ازاین مقام آگاه گزارش داد، این قایق ها که ازمبدا کویت به بحرین عازم بودند درپی یک سلسله اشتباه همچون «عدم آشنایی با مسیرکه برای اولین بار طی می کردند»، «بی خوابی درشب پیش ازسفر که مشغول تعمیرات بر روی قایق های خراب بوده اند و مجبور به استفاده ازقطعات قایق سوم برای راه اندازی دوقایق بوده اند» و«مشکلات ارتباطات ماهواره ای با مرکز ارتباطات» و«عدم انجام جلسه توجیه عملیات وبررسی مسیر تردد که پیش از شروع سفر اجباری است» باعث ورود ناخواسته آنها به آب های ایران وحرکت درسواحل غربی جزیره فارسی شد.

این مقام مسئول به سی.ان.ان اذعان داشت، طبق گزارش بازجویی ها ملوانان آمریکایی از موقعیت جزیره فارسی آگاه نبوده اند وبراین تصور بوده اند که به جزیره ای متعلق به عربستان سعودی نزدیک می شوند که تحت محاصره قایق ها تندرو سپاه پاسداران جمهوری اسلامی قرار گرفتند.

این مقام آگاه تصریح می کند، ملوانان آمریکایی قبل ازاینکه به جزیره فارسی نزدیک شوند یک تماس تلفنی که می بایست طبق جدول زمانی با مرکز فرماندهی برقرار می کردند را انجام نداده اند ومرکز فرماندهی هم به دلایلی متوجه اینکه تجهیزات ردیابی نشانگر حرکت قایق ها به سمت جزیره ایرانی است، نشده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار