وحید موسائیان:

سینمای کوتاه نیازمند پاتوق‌های فرهنگی پویا است

وحید موسائیان کارگردان سینمای کشور تشکیل پاتوق‌های فرهنگی پویا و تأثیرگذار را ضرورت‌های اصلی حوزه فیلم کوتاه دانست.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این کارگردان با اشاره به طرح تشکیل پاتوق‌های فرهنگی در دوره اخیر فعالیت انجمن، یادآور شد: خلأ فضاها و محافل فرهنگی مناسب برای تعامل فیلم‌سازان نسل‌های مختلف در حوزه فیلم کوتاه به‌خوبی توسط مدیریت فعلی انجمن احساس شده و به نظر می‌رسد عزمی جدی برای رفع کمبودهای این بخش وجود دارد و آینده خوبی را می‌توان در این حوزه متصور شد.

وی به ارتباط مناسب و تعامل مثبت فرید فرخنده کیش مدیر فعلی انجمن سینمای جوانان با فیلم‌سازان و کارشناسان حوزه فیلم کوتاه اشاره کرد و افزود: با توجه به شناخت مناسب ایشان از فضای سینمای کوتاه کشور و فعالان این حوزه، خوشبختانه در دوره اخیر وضیعت سینمای کوتاه رو به بهبود است و اقداماتی چون تشکیل پاتوق‌های فرهنگی می‌تواند زمینه رشد سینمای کشور را فراهم کند.

کارگردان فیلم فرزند چهارم تأکید کرد: تشکیل پاتوق‌های فرهنگی یک فعالیت کوتاه‌مدت نیست و این پاتوق‌ها در یک گذار تاریخی هویت خود را به دست می‌آورند. هویتی که بخشی از سرمایه فیلم کوتاه و فعالان این حوزه محسوب می‌شود و افرادی که در تلاش برای شکل‌گیری این جریان هستند باید زمینه استمرار و بقای آن را در دوره‌های مختلف فرهنگی و مدیریتی فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: به‌زعم من این‌گونه فضاهای فرهنگی باید فارغ از مدیریت‌ها و افراد طراحی شود تا با آمدن گروه‌های جدید موجودیت خود را از دست ندهند.

موسائیان به نقش این‌گونه فضاهای فرهنگی در پیشرفت کار خود اشاره کرد و افزود: در سال‌های آغازین فعالیت بنده، محفلی با مدیریت دفتر خرم‌آباد انجمن سینمای جوانان برگزار می‌شد و در این فضا، ارتباط فیلم‌سازان با یکدیگر و تبادل افکار و اندیشه‌های فیلم‌سازان نقش مهمی در پیشرفت کاری و ادامه مسیر فیلم‌سازی‌ام داشت. بدیهی‌ترین ویژگی این‌گونه محافل فرهنگی، آشنایی فیلم‌سازان با کار یکدیگر و جلوگیری از شکل‌گیری تولیدات مشابه است و مهم‌ترین ویژگی آن را می‌توانم انتقال تجارب معرفی کنم. گاهی این انتقال تجارب، مسیر فعالیت یک فیلم‌ساز را طراحی کرده و مانع انحراف وی می‌شود. درواقع، این پاتوق‌ها می‌توانند نگاه درستی از یک هنرمند به توانایی‌های خود و افق‌های پیش رو ایجاد کرده و زمینه شکوفایی وی را فراهم کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار