ارومیه؛

9800 دانش آموز مهابادی عضو انجمن های دانش آموزی هستند

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مهاباد گفت: امسال 9 هزار و 800 دانش آموز در مدارس مختلف این شهرستان در انجمن های دانش آموزی عضویت پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ازارومیه ؛کامران حسن زاده در آیین گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی که روز سه شنبه در سالن اجتماعات کانون فجر با حضور جمعی از مریبان پرورشی مدارس این شهرستان برگزار شد، افزود: این تعداد دانش آموز در بیش از یک هزار و 500 انجمن علمی، فرهنگی، قرآنی و آموزشی مختلف در مدارس شهری و روستایی این شهرستان عضویت دارند.

وی اضافه کرد: 96 مربی پرورشی و 40 مربی قرآنی در مدارس مختلف در طول سال برنامه های مختلف را با حضور اعضای انجمن های دانش آموزی انجام می دهند.

حسن زاده اظهار کرد: امسال علاوه بر فعالیت 17 مدرسه قرآنی دخترانه و پسرانه در مقاطع مختلف تحصیلی، برای نخستین بار دارالقرآن یاسین نیز در یکی از مدارس این شهرستان تاسیس شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش مهاباد افزود: در سال جاری دانش آموزان این شهرستان همچنین در بیش از 41 هزار و 700 روز اردوی درون شهری و برون شهری شرکت کردند.

حسن زاده گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، آیین صبحی با قرآن، راه اندازی خبرگزاری پانا و تشکیل 46 گروه دانش آموزی پیشتازان و فرزانگان و برگزاری المیپاد ریاضی از دیگر برنامه های تربیتی و فوق برنامه ای امور تربیتی در این شهرستان بوده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباد نیز در این نشست با اشاره به اهداف برنامه های امور تربیتی گفت: در نظام های آموزشی کشورهای مختلف جهان، آرمان های آموزشی ریشه در نیازها و باورهای جوامع مختلف دارد.

سیامند قادری افزود: در نظام آموزشی کشورمان نیز هر هدفی که به ارزش های دینی و باورها و اعتقادات جامعه ختم شود، مورد قبول است و مربیان سعی کنند برنامه هایی با محتوای دینی اسلامی در مدارس برگزار کنند.

وی مربیان تربیتی را سربازان انقلاب در بدنه نظام آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: برنامه های پرورشی و فوق برنامه های این نهاد باید بر اساس فلسفه اسلامی تهیه و تنظیم شود.

وی اضافه کرد: مربیان پرورشی باید با عشق و علاقه در انجمن ها و کلاس های فوق برنامه ای خود، جوانانی پویا و پایبند به آرمان های انقلاب را برای آینده این مرز و بوم پرورش دهند.

در ادامه این آئین دو گروه دانش آموزی به اجرای سرود پرداختند و شورش نصیری به عنوان سریع ترین نقاش آسیا در یک برنامه لذت نقاشی چهار تابلو را نقاشی کرد.

در شهرستان مهاباد بیش از 38 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف و در مدارس شهری و روستایی در حال تحصیل هستند.

از هشتم تا 15 اسفندماه به نام هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی نامگذاری شده است

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.