ارومیه؛

آغاز مسابقات سامبو قهرمانی مردان کشور در بوکان

مسابقات قهرمانی سامبو جوانان و بزرگسالان کشور در شهرستان بوکان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ازارومیه ؛ مسابقات قهرمانی سامبو جوانان و بزرگسالان کشور طی روزهای 13 و 14 اسفندماه به میزبانی شهرستان بوکان برگزار می شود.

کمال علیخواه آذر مسئول انجمن سامبو استان گفت: این دوره از مسابقات در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در دو بخش سامبو ( کشتی) و کامبت سامبو ( مسابقات آزاد) و در 9 وزن برگزار می شود.

وی افزود: در این مسابقات 22 تیم از استان های مختلف سراسر کشور حضور دارند که طی دو روز در سالن 3000 نفری میلاد نور مجموعه ورزشی بوکان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

علیخواه آذر گفت: عباسعلی اکبری مسئول انجمن سامبو کشور در این مسابقات حضور دارد و از نزدیک نظاره گر رقابت های ورزشکاران خواهد بود.

وی ادامه داد: نفرات برتر هر وزن به مسابقات آسیایی که خرداد ماه سال آینده در کشور کره جنوبی برگزار می شود، اعزام می شوند.

سامبو یک رشتهٔ جدید رزمی محسوب می شود که در دههٔ 1920 در ارتش شوروی به منظور تقویت توانایی مبارزهٔ تن به تن سربازان پایه گذاری شده و سپس به عنوان یک رشته جدید در جهان توسعه پیدا کرد.

این رشته بر فنون گلاویزی و پرتابی تأکید دارد و تلفیقی از مؤثرترین تکنیک های چندین رشتهٔ دیگر از جمله جودو ژاپنی، کشتی آزاد و فرنگی و سبک های محلی کشتی آسیای میانه و قفقاز است.

ویکتور اسپیریدونوف و واسیلی اوشچپکوف پایه گذاران سامبو هستند.

آنها دو سبک متفاوت را پایه گذاری کرده بودند که در نهایت با یکدیگر ادغام شده و سامبو نام گرفت که نام اختصاری یک واژه روسی به معنی مبارزهٔ بدون سلاح است.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.