همدان؛

دانشگاه ها نيازمند پيوند با بازار و عرصه توليد هستند

استاندار همدان گفت: بايد تلاش شود تا در کنار دانشگاه صنعتي، کارآفريني حاصل شده تا بين دانشگاه، توليد و بازار پيوند حاصل شود.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد ناصر نيکبخت افزود: همه دانشگاه هاي استان بايد در تعاليم ، تدريس و پژوهش به گونه اي عمل کنند که حاصل آن اشتغال، کارآفريني و توسعه باشد.

وي ادامه داد: عملي شدن اين موضوع به معناي فراموشي سنت ها نيست بلکه بايد صنعت، توسعه، مدرنيته و سنت در کنار يکديگر تعريف و اجرايي شود.

استاندار همدان با تاکيد بر لزوم بومي سازي و کاربردي کردن علوم غرب گفت: با به فرجام رسيدن برجام دنيا رويکرد تازه اي نسبت به ايران پيدا کرده است که بايد از اين فرصت ها به نحو احسن استفاده کرد.

وي تصريح کرد: ايران پس از اجراي کامل برجام و تعامل با دنيا نبايد به عنوان يک کشور مصرف کننده مطرح شود چرا که با استفاده از تدبير دولت بايد به گونه اي عمل کرد تا علوم وارداتي را بومي کرده و از اين طريق مشکل اشتغالزايي کشور را حل کنيم.

وي با بيان اينکه در شرايط کنوني کارآفرينان بايد همت بيشتري داشته باشند افزود: مورد قبول نيست که دانشگاه صنعتي و دانشجويان نخبه در استان داشته باشيم اما اشتغال، پيشرفت و توسعه اي در کنار آن مشاهده نشود.

استاندار همدان با بيان اينکه نمي توان خواست و فکر مردم را مهندسي کرد افزود: هر چيزي را به جز فکر مردم مي توان مهندسي کرد اما فکر و خواسته مردم را نمي توان مهندسي کرد چراکه مردم خود همه چيز را دانسته و همواره در حال رصد مسائل هستند.

وي ادامه داد: حضور حداکثري مردم در انتخابات حاکي از يک تصميم بوده و اين واقعه و رخداد سبب شده است تا هر ايراني به خود ببالد.

نيکبخت عنوان کرد: مردم با هيچکس عهد اخوت نبسته اند و در زماني که تشخيص بدهند کاري را انجام مي دهند و اميدواريم کساني که در اين انتخابات پيروز شدند بتوانند پاسخگوي اين استقبال مردم بوده و خدمت گذار نظام و مردم باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.