ساری؛

شگفتی‌ طبيعت در آبشار بی نظیر برجی کلا

آبشار برجی کلا يكی از شگفتی‌های بی‌نظير طبيعت آمل که گرشگران داخلی و خارجی زیادی را به سمت خود کشانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آبشار برجی کلا در دره چلاو شهرستان آمل در مازندران واقع شد و از چهار آبشار تشکیل می شود که آبشارهای اول تا سوم بصورت پله ای و عریض، دارای ارتفاع 7 متری و آبشار چهارم دارای 23 متر ارتفاع با حوضچه ای نسبتا بزرگ است.

تماشای این آبشار نیاز به پیاده روی سبکی دارد و افراد با توانایی بدنی پایین هم می توانند از آن بازدید کنند.

چلاو نیز نام دهستانی در 30 كيلومتری جنوب شرقی آمل و در شرق جاده هراز كه شامل دهات پاريمه، پاشاكلا، نجار محله، تيار، گنگرج كلا، چمه بن، زرخونی، سنگچال، لهاش، اليمستان و منطقه جنگلی امامزاده قاسم (ع ) است، تشکیل می شود.

ارتفاع منطقه به ويژه دهستان چلاو حدود 800 تا 3 هزار و 200 متر از سطح دريا و فاصله آن از مركز شهر40 كيلومتر است که آب و هوای نسبتا سرد، بارانی و مه آلود آن را به مناطقی جنگلی و سرسبز با زمینهایی حاصلخیز تبدیل کرده است.

مردم مازندران به بارش شديد ( شلاو ) می گويند كه احتمالاً نام اين ناحيه چلاو از اين كلمه مشتق شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ساری ، شگفتی ، آبشار ، برجی کلا ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
چلاو همان چل او یا چهل آب معنی آن است و دارای قدمتی بسیار قدیمی حتی قبل از آریاییها می باشد.اقوام آن براساس منطقه نشینی به اسامی مختلف تقسیم و درحقیقت منطقه ای محصور و از نظر نظامی در آن زمان دارای اهمیتی زیاد و حاکمان مستقل و قومی خاص بودند.اکنون هم بسیاری مردم برای حفاری غیر مجاز می آیند و منطقه را سوراخ سوراخ کردند.