اصفهان؛

کم تحرکی عامل 25 درصد مرگ و میر ها در ایران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 25 درصد مرگ و میرهای ما به دلیل کم تحرکی و استفاده از مواد غذایی مضر مانند نمک و روغن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در آیین افتتاح پایگاه های سلامت اصفهان، ضمن تبریک انتخابات و تشکر از مردمی که مشارکت کرده و سبب شادی دل امام(ره) و شهدا شدند، اظهار کرد: دولت از انتخاب شما خوشحال است و امیدواریم مردم اصفهان بتوانند مانند گذشته پیشقراول حرکت های مسرت بخش باشند.

وی با بیان اینکه شهردار اصفهان بیش از من به حوزه سلامت اهتمام دارد و باید وجود چنین شهرداری را به اصفهان تبریک گفته، افزود: 80 درصد حوزه سلامت به دستگاه های دیگر مانند قوه قضاییه، وزارت ارشاد، وزارت مسکن و شهرسازی و موارد دیگر مربوط می شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در هر شهری خدمات شهری لازم است اما ارتقای فرهنگ عمومی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به سهم خود از ایشان تشکر می کنم، تصریح کرد: البته شهردار تهران نیز در این حوزه ها فعال است اما متأسفانه کشور ما به سیاست و حاشیه پردازی نیز آلوده شده است و گاهی برای شهردار تهران نیز حاشیه سازی می کنند.

وی با بیان اینکه ما چاره جز مشارکت مردم در این امور نداریم، ادامه داد: یکی از کارهایی که باید در کلان شهر ها انجام شود این است که مردم زیر پوشش شبکه سلامت قرار بگیرند، البته نیازمند ایجاد پایگاه های متعدد در این حوزه است و در این حوزه نیازمند خیرین و دستگاه های مختلف هستیم.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه بیش از 25 درصد مرگ های ما به دلیل کم تحرکی و استفاده از مواد غذایی مضر مانند نمک و روغن است، ابراز کرد: در کویر خور ما امروز شاهد فشار خون در بسیاری از مردم بودیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم همه مسئولان کشور مانند شهردار اصفهان به حوزه سلامت نگاه کنند، گفت: برای رونق اقتصادی نیز به یقین نیازمند افراد سالم در جامعه هستیم و آرزو می کنیم در شرایط پسابرجام بتوانیم فرصت های بهتری را برای همه عرصه ها به ویژه بهداشت و سلامت شاهد باشیم.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.